۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳
کد خبر: ۴۷۹۸۳۲
وزیر دادگستری:

رویکرد نمایندگان مجلس مخالف با اقتصاد مقاومتی است

وزیر دادگستری در جلسه اقتصاد مقاومتی استان فارس گفت: رویکرد مجلس در برنامه ششم سبب تضعیف اقتصاد مقاومتی می‌شود چرا که تقویت مسائل اجتماعی هزینه‌های بسیاری برای دولت دارد و اکنون زمان تولید، بهره‌وری و افزایش ارزش افزوده است.
مصطفی پورمحمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، ظهر امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس با اشاره به نام‌گذاری سال‌ها از سوی مقام معظم رهبری گفت: در چند سال اخیر تمامی نام‌گذاری‌ها یا مرتبط با مسائل اقتصادی بوده یا مستقیم به مسائل اقتصادی توجه کرده است. رهبری با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نگاه انقلابی به اقتصاد را ترویج دادند.

اقتصاد در تفکر انقلابی نقش مهمی دارد

وی با بیان اینکه اقتصاد در تفکر انقلابی نقش مهمی دارد، در ادامه افزود: نمی‌شود کشوری بگوید انقلابی هستم اما اقتصاد ضعیفی داشته باشد و از نظر رفاهی رشد پایینی داشته باشد. ضعف در مسائل اقتصادی با جایگاه انقلابی سازگاری ندارد. باید در بحث اقتصادی هم از منظر قانونی و هم تثبیت موقعیت جهانی و منطقه‌ای بپردازیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه برای تثبیت موقعیت به تلاش فوق‌العاده و توجه به ظرفیت‌ها نیاز داریم، افزود: بعد از 40 سال مدیریت انقلابی و آزاد به یک بلوغ مدیریتی رسیدیم که مردم باید محصول این مدیریت را بچشند، جایگاه اقتصاد ایران در وضعیت کنونی مطلوب است، اما متناسب با ظرفیت‌ها نیست. باید نگاه واقع‌گرایانه‌ای نسبت به ظرفیت‌های انسانی و استعدادهای طبیعی و مادی داشته باشیم.

وی با اشاره به تحصیلات تکمیلی در انواع رشته‌ها نظیر علوم پایه و مهندسی بیان کرد: دانشجویان و محققان زیادی در این رشته‌ها فعال هستند و این ظرفیت باید مورد استفاده قرار گیرد و وحدت و انسجام کشور را چتر حمایتی دانست که می‌تواند ظرفیت‌های ملی را شکوفا کند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه ما یک جامعه باز و سیاسی پرتحرک و پویا هستیم، گفت: یک فضای شفاف در حوزه سیاسی و اجتماعی داریم و در عین حال به برکت فرهنگ مردم و در سایه رهبری وحدت داریم، مدیران باید در زیر این چتر وحدت از ظرفیت‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: رویکرد مجلس در برنامه ششم سبب تضعیف اقتصاد مقاومتی می‌شود چرا که تقویت مسائل اجتماعی هزینه‌های بسیاری برای دولت دارد و اکنون زمان تولید، بهره‌وری و افزایش ارزش افزوده است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه رویکرد نمایندگان مجلس مخالف با اقتصاد مقاومتی است، گفت: در اقتصاد مقاومتی ضمن اینکه باید رفاه مردم در نظر گرفته شود باید هزینه‌های دولتی را کاهش داد، در صورتی که تنها تکیه کردن به خدمات اجتماعی سبب افزایش هزینه‌هاست، باید توجه داشت که زمانی می‌توان خدمات اجتماعی را افزایش داد که رشد اقتصادی و یک گردش موفقیت‌آمیز در اقتصاد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مدیران باید بر توان ملی تکیه کنند نه توان دولتی افزود: توان دولت محدود است در صورتی که اعتماد و باور به مردم توان نامحدودی را در اختیار مدیران قرار می‌دهد.

مسؤولان نباید خود را ولی نعمت مردم بدانند

وزیر دادگستری با بیان اینکه مسؤولان نباید خود را ولی نعمت مردم بدانند، گفت: این تفکر باید اصلاح شود و مدیران دولتی باید تسهیل‌کننده باشند، هنر مدیران دولتی انگیزه دادن و رفع موانع است، در حال حاضر روند اداری و مقرراتی بخش دولتی مانعی برای استفاده از توانمندی مردم است، باید به مردم اعتماد کرد و در سیاست‌گذاری‌ها مسیر ورود مردم و بخش خصوصی را هموار کرد.

وی با بیان اینکه هنوز در متن انقلاب هستیم، به همین دلیل نمی‌توان درک کاملی از دستاوردهای انقلاب داشته باشیم، تصریح کرد: هم ملت و هم انقلاب اسلامی استحقاق ارتقای جایگاه را دارد و باید جایگاه ایران اسلامی بیشتر از وضعیت فعلی باشد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با اشاره به اینکه نرخ بهره‌وری در کشور پایین است، گفت: باید با همین ظرفیت کنونی نرخ رشد را افزایش داد و این میسر نمی‌‌شود مگر اینکه بهره‌وری را افزایش داد. ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس باید کمیته بهره‌وری را جدی بگیرد و در این زمینه بیشتر کار کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور منابع محدود آب است گفت: در استان فارس این مسأله بیشتر دیده می‌شود بنابراین باید مدیریت مصرف آب، بهبود الگوهای کشاورزی و تغییر رفتار کشاورزان را به‌عنوان یکی راهکارهای کاهش مصرف آب و افزایش بهره‌وری در نظر گرفت./202/919/ب1

ارسال نظرات