۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۷۹۲۷۹
نماینده مردم خوزستان در خبرگان:

حوزه با افزایش توانمندی پیشتازی خود را در انقلاب حفظ کند

آیت‌الله حیدری با اشاره به نقش حوزه در انقلاب گفت: حوزه علمیه قم به عنوان متولی فرهنگ اسلام و علمدار فرهنگ انقلابی هموار پیشتاز بوده و همچنان باید پیشتازی خود را حفظ کند.
آیت الله محسن حیدری

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دستاوردهای انقلاب در عرصه های گوناگون گفت: اگر در همه زمینه ها خوب بررسی شود درستاوردهای انقلاب فوق العاده عمیق، همه جانبه، گسترده و غیر محدود به مرزهای جغرافیایی ایران است.

وی افزود: در زمینه های سیاسی، فرهنگی، صنعتی و عرصه های گوناگون دستاوردهای خوبی داشته ایم، در واقع در داخل کشور از نظر فرهنگی تحولی عمیق و گسترده رخ داده است، مردم ایران در قبل از انقلاب از جهات گوناگون دچار عقب ماندگی فرهنگی از جهت زیرساخت ها و آمارها بوده اند؛ بعد از انقلاب دانشجویان ما حداقل 20 برابر شده است.

امام جمعه موقت اهواز با بیان این که با اشاره به تحولات عمیق و کیفی در انقلاب اظهارد داشت: زمانی وجود فداکاری و از خودگذشتگی، عشق به شهادت و بینش سیاسی در بین جمعیت محدودی بوده اما الان گسترش پیدا کرده و وسیع شده است، در زمینه های قرآن تحولات عظیمی ایجاد شده است این در حالی است که قبل از انقلاب قرآن در حد تشریفات بود.

وی ادامه داد: الان قرآن در زندگی مردم ورود پیدا کرده و ملیلون ها نفر با برنامه های قرآنی در ارتباط هستند، مساجد سابقا مخصوص قشر مسن بود اما امروز حضور جوانان موج می زند، از نظر فرهنگ دینی، ملی و سیاسی فوق العاده تحول پیدا شده است؛ تحولات به وجود آمده در زمینه سینما، هنر و فرهنگ  قابل قیاس نیست.

آیت الله حیدری با اشاره به صدور فرهنگ انقلاب به کشورهای دیگر ابراز داشت: امام امت انقلابی گری مردمی را بنیانگذاری کرده و به عنوان تز سیاسی مطرح شده است که الان در دنیا مطرح می شود، انقلاب بسیاری از کشورها بر اساس شعارهای مردمی انجام شده است؛ توجه مردم نسبت به اسلام ناب محمدی، اهل بیت(ع) و فرهنگ دینی بی شمار است گه بخشی از دستاوردهای فرهنگی انقلاب به شمار می رود.

وی با اشاره به نقش حوزه در انقلاب عنوان کرد: حوزه علمیه قم عنوان متولی فرهنگ اسلام و علمدار فرهنگ انقلابی هموار پیشتاز بوده و همچنان باید پیشتازی خود را با افزایش توانمندی های کمی و کیفی حفظ کرده و رسالت خود را ایفا کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نقش حوزه در افزایش کارامدی نظام را مهم دانست و خاطرنشان کرد: حوزه با ارائه نظامات اسلامی همانند نظام اقتصادی، نظام اجتماعی، نظام سیاسی، نظام فرهنگی و حکومتی و با ارائه راهکارهای دینی می تواند کمک بسیاری به حفظ، تعمیق و پاسداری از نظام ایفا کند؛ غیر از بحث هدایتگری، نظارت، ارتباط با عامه مردم، روشنگری لازم های دینی معنوی و سیاسی که در جای خود محفوظ است./1323/302/ص

ارسال نظرات