۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۴۷۹۱۲۹
حجت الاسلام عالی:

برکت ثمره عمل صالح است

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه برکت ثمره عمل صالح است، گفت: برکت زندگی انسان را ارزشمند می‌کند و این نعمتی الهی است که به انسان عطا می‌شود.
حجت الاسلام عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عالی، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، دوشنبه شب به مناسبت دهه اول ایام فاطمیه(س) در هیات مرحوم حاج مسلم هادیان واقع در منیریه تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: توجه به القاب و اسامی حضرت زهرا(س) یکی از راه‌های شناخت شخصیت ایشان به شمار می‌رود.

وی افزود: تمامی القاب حضرت زهرا(س) از سوی خداوند متعال انتخاب شده است، امام صادق(ع) در این باره می‌فرماید: حضرت زهرا(س) در پیشگاه حضرت حق نه اسم دارد؛ این نه اسم فارغ از نامهای زمینی و آسمانی بیانگر کمال و شان ایشان در نزد معبود است.

استاد حوزه علیمه با تاکید به اینکه انسان باید به القاب و نامهای ائمه اطهار(ع) توجه ویژه داشته باشد، ابراز کرد: توجه به القاب و اسمای اهل بیت(ع) سبب افزایش معرفت و کمال انسان می‌شود.

خطیب مشهور «مبارکه» را از نامهای حضرت زهرا(س) بیان کرد و گفت: برکت سبب ارزشمند شدن زندگی انسان می‌شود پیامبر(ص) در نخستین روز ماه قمری از خداوند طلب برکت می‌کرد.

کارشناس امور مذهبی اضافه کرد: برکت نعمتی است که خداوند به انسان عطا می‌کند برخی با افراد عمری کوتاه اما اندوخته و ثمری کثیر دارند.

حجت الاسلام عالی در پایان خاطرنشان کرد: عمل صالح در لحظه‌، مایه برکت است خیر الهی در انجام عمل صالح نهفته شده و موجب کمال انسان می‌شود./202/813/ب1

ارسال نظرات