۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۴۷۸۸۷۶
مدیر حوزه‌ علمیه قزوین:

علما در زمان غیبت وارثان مکتب اهل بیت هستند

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه علما و روحانیت در زمان غیبت وارثان اهل بیت(ع) هستند، گفت: انقلاب اسلامی مدیون همت و تلاش روحانیت است.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه علمیه قزوین ظهر امروز در همایش سنگر فیروزه‌ای که با حضور اساتید و ائمه جماعات استان در شبستان امیرالمؤمنین مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، با اشاره به جایگاه و منزلت روحانیت معظم، گفت: دین اسلام با تمام حقیقتی که دارد از سوی روحانیت به اینجا رسیده است، خود ائمه اطهار(ع) هم همواره با نام عالم مطرح بودند که ویژگی برجسته عصمت آنها را از سایر مردم جدا می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه انبیاء کسانی بودند که به تمام حقایق اشراف داشتند، افزود: آنها حقایق را از جانب خداوند متعال دریافت می‌کردند و به مردم انتقال می‌دادند، در دوره‌های مختلف تاریخ، دین و مردم متدین و آن چیزی که از آموزه‌های دینی به دست می‌آید مدیون علما بوده است چه در زمان حضور ائمه معصومین(ع) که روحانیان گاهی به عنوان وکلا و گاهی به عنوان شاگردان آنها مطرح بوده‌اند.

مدیر حوزه‌ علمیه قزوین با بیان اینکه علما و روحانیت در زمان غیبت وارثان اهل بیت(ع) هستند، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مدیون همت و تلاش روحانیت است، اگر کسی در مکتب اهل بیت(ع) تربیت نشده باشد مردم به او اقتدا نمی‌کنند، مردم به یک مجتهد اسلام شناس و کسی که مرجع تقلید است ایمان آورده و با فرمان او جان خود را فدا می‌کنند؛ مردم از اعماق قلب امام راحل صدای انبیا را شنیدند و به این صدا لبیک گفتند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خنثی شدن بسیاری از توطئه‌ها در زمان انقلاب به دلیل دعوت روحانیت بود، ابراز کرد: این برکت بزرگ که به نام روحانیت تقدس پیدا کرده است در حوزه‌های علمیه رشد و نمو پیدا می‌کند، افرادی که در حوزه‌های علمیه وارد می‌شوند باید از نظر دینی و ایمانی نخبه و قوی بوده و به خوبی تربیت شده باشند تا بتوانند برای جامعه دینی عناصری مفید بوده و در موقع لزوم بتوانند راه نفوذ دشمن را با بینش صحیح خود ببندند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه با اشاره به مسؤولیت بزرگ ائمه جماعات در جهت جذب جوانان به حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: اکنون فرصت آن است که ائمه جماعات استان در مساجد به صورت فردی و جمعی از افراد مستعد جهت شرکت در حوزه‌های علمیه تبلیغات خود را آغاز کنند تا افرادی که خواهان ورود به این مکان هستند هر چه سریع‌تر برای ثبت نام اقدام کنند، هر چقدر تعداد متقاضیان بیشتر باشد قدرت انتخاب هم بیشتر خواهد بود.

وی در پایان گفت: بر جوانان و دانش آموزان لازم است که با اراده و عزمی راسخ برای حضور در حوزه‌های علمیه داوطلب شوند و از این کوثر الهی خود را سیراب کرده و برای خود در هنگامه قبر و برزخ باقیات و صالحاتی را ذخیره کنند./873/202/ب2

ارسال نظرات