۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۴۷۸۷۰۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

بصیرت افزایی و تبیین مواضع از اهداف امام و رهبری است

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به اینکه پیام های امام خمینی(ره) پیام هایی جهانی است، گفت: بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و تبیین مواضع از اهداف امام و رهبری است.
حجت الاسلام مرویان حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید محمود مرویان حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، عصر امروز در سلسله نشست های حوزه انقلاب پشتیبان نظام اسلامی که در محل سالن اجتماعات مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، با تبریک ایام مبارک دهه فجر، به نقش مبلغان در تبیین و تحلیل اهداف انقلاب اسلامی تاکید کرد و افزود: کمک به تقویت و کارآمدی نظام اسلامی از وظایف اصلی مبلغان است.

حجت الاسلام مرویان حسینی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی در سال 1357 انفجار نوری در داخل کشور بود، به بازتاب های جهانی انقلاب اسلامی در جهان اسلام و در کل عالم اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی منشإ تحولی جدی و اساسی در کشور بود.

جرقه انقلاب اسلامی با رویکرد جهانی امام راحل تشکیل شد

وی با بیان اینکه جرقه انقلاب اسلامی با رویکرد جهانی امام راحل تشکیل شد، به جریان اعتراض و افشاگری امام خمینی علیه پذیرش کاپیتولاسیون در سال 1343 اشاره کرد و افزود: روحیه فرا ایران و فرامنطقه ای در شخصیت امام و دیدگاه های امام بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه با نگاه امام راحل، انقلاب اسلامی به سرعت از مرزهای خود گذشت وتبدیل به حرکتی جهانی شد، ادامه داد: ساقط شدن حکومت شاه از اهداف انقلاب اسلامی بود.

وی با بیان اینکه شاه پشتیبان اصلی اسرائیل، حافظ منافع آمریکا و غرب در خاورمیانه بود، ادامه داد: مواضعی که امام و انقلاب اسلامی در روحیه ضد استکبار ستیزی نشان داد موجب شد که انقلاب اسلامی آفاق خود را در نوردد و به یک جریان جهانی تبدیل شود.

حجت الاسلام مرویان حسینی با اشاره به اینکه جریان انقلاب اسلامی در سال ها و ماه های آغازین از سوی ملت هایی از جمله افغانستان، پاکستان، هندوستان و ترکیه مورد تایید شد و در این کشورها راهپیمایی انجام شد، ابراز داشت: در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی برای نخستین بار در اسلام اباد و پاکستان پرچم آمریکا به آتش کشیده شد.

شعار «نه شرقی و نه غربی»، شعار جدی انقلاب اسلامی

وی با تاکید بر اینکه شعارهای انقلاب اسلامی در زمان ابتدای انقلاب شعارهایی جهانی بوده است، گفت: شعار نه شرقی و نه غربی شعار جدی انقلاب اسلامی بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه امام خمینی(ره) طرفدار عزت مسلمانان و معمار تجدید حیات مجدد مسلمانان در دوره معاصر بود، ادامه داد: با اینکه امام خمینی فقیهی شیعی محض بود و در اعتقادات شیعی مسلط بود هرگز از شیعه سخن نگفت بلکه از عزت، وحدت بین مسلمانان و دفاع از مظلومان صحبت کرد.

بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و تبیین مواضع از اهداف امام و رهبری

وی با اشاره به اینکه پیام های امام خمینی(ره) پیام هایی جهانی است، گفت: بصیرت افزایی، آگاهی بخشی و تبیین مواضع از اهداف امام و رهبری بود.

حجت الاسلام مرویان حسینی در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در یکی از سخنرانی های خود به خبرگان نکته ای را تاکید نمودند و فرمودند: انقلاب اسلامی پنج عنصر دارد که این پنج عنصر جزء مقدمات انقلاب اسلامی است و اگر این پنج عنصر نبود ممکن است جمهوری اسلامی باشد اما انقلاب اسلامی دیگر نیست.

وی توحید محوری، عدالت خواهی، مردم داری، مستضعف نوازی و استکبار ستیزی را از عنصرهای مورد تاکید رهبری دانست و ادامه داد: این پنج عنصر در هر جایی که جمع شود جاذبه ایجاد می کند و یک آرمانی برای مخاطبان خصوصا در جهان اسلام ایجاد می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه در جهان اسلام پیام انقلاب و امام راحل بسیار جلوه گر شد، بیان داشت: در جریان هشت سال دفاع مقدس، وجهه جهانی انقلاب اسلامی با مظلومیت و غربت مطرح شد.

شیوه های امام در جهت بازتاب های جهانی انقلاب اسلامی

وی در ادامه با بیان اینکه امام خمینی (ره) با ابزارها و روش های مختلفی بازتاب های جهانی انقلاب اسلامی را ایجاد می کردند، ادامه داد: همایش های وحدت اسلامی، مسابقات جهانی قرآن کریم،مساله حج و پیام های امام و دفاع از عزت مسلمانان و کنگره های جهانی بیداری اسلامی، نامه های رهبری به جهان اسلام بیانگر چشم اندازهایی بود که ایشان با نگاه معنوی خود و با سیاست تشخیص داده بودند.

اصالت دینی، استقامت و رویش های انقلاب از دلایل آفاق جهانی انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام مرویان حسینی در پایان اصالت دینی امام و رهبری، استقامت ملت ایران و رویش های انقلاب اسلامی در داخل و خارج را از دلایل آفاق جهانی انقلاب اسلامی دانست و افزود: اقتدار، عزت و محبوبیت ویژه در بین کشورهای اسلامی از رویش های انقلاب اسلامی در جهان اسلام است./201/859/ب1

ارسال نظرات