۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۴۷۸۱۱۸

جبهه مجازی ایثار و شهادت در تبریز فعال می‌شود

بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با هدف گسترش فرهنگ و سبک زندگی شهدا، نخستین جشنواره جبهه مجازی حوزه ایثار و شهادت را برگزار می کند.
قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی عصر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری سومین جشنواره جبهه مجازی حوزه ایثار و شهادت در تبریز خبر داد و اظهار داشت: شناسایی و تجلیل از مدیران کانال ها ی تلگرامی و صفحات اینستاگرام  فعال در حوزه ایثار و شهادت با حضور جمعی از خانواده های محترم و معزز شهدا هدف اصلی این جشنواره است.

وی با بیان این‌که آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره هفدهم بهمن ماه است، خاطرنشان کرد: امیدواریم برگزاری این جشنواره گامی نو در زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ و تقویت شأن و جایگاه الگوهای عینی عرصه ایثار و شهادت و نیز حمایت از سربازان اندیشمند در حوزه فضای دیجیتال و اینترنت و توانمندسازی فردی و جمعی باشد.

صمدیان هدف دیگر این جشنواره را توسعه، ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین ترویج و تحکیم فرهنگ پایداری و ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا دانست و گفت: ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت های فرهنگی و رسانه ای در جبهه مقاومت و جنگ نرم و تلاش برای حفظ دستاوردهای ایثار و شهادت مورد نظر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی ادامه داد: حمایت از تولید آثار فرهنگی رسانه ای در جهت اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، تجلیل از فعالان و افسران جنگ نرم در مقابله با دشمن و شناسایی و حمایت از  عوامل تقویت کننده فرهنگ رسانه های جهاد، ایثار و شهادت از دیگر اهداف مهم جشنواره است. 

وی افزود: در بخش های این جشنواره تکریم و تجلیل از سه نویسنده فعال در کانالهای تلگرامی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم و تجلیل از سه نفر فعال در اینستاگرام با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تکریم و تجلیل از نویسنده  سه مطلب و یا عکس، برحسب میزان بازدید کننده در اپلیکیشن های تلگرام و اینستاگرام با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد بود. 

صمدیان با بیان این‌که شرکت در جشنواره و بخش مسابقه به صورت آزاد و تنها در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت صورت خواهد گرفت، گفت: هر شرکت کننده مجاز است تنها یک کانال تلگرامی و یا صفحه اینستاگرام را معرفی کند، ضمن این‌که آثار ارائه شده در حوزه فنی (شکل ظاهری) حوزه نگارش و فعالیت مستمر ارزیابی خواهد شد و همچنین کد ثبت نام (کد ملی) به منزله کد پیگیری در دبیرخانه جشنواره منظور خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی افزود: نفرات اول تا هفتم که مدیران کانال تلگرام در حوزه ایثار و شهادت هستند؛ تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار و جوایز ویژه دریافت خواهند کرد؛ در بخش اینستاگرام نیز به نفرات اول تا هفتم صفحات اینستاگرام نیز تندیس جشنواره به همراه لوح افتخار و جوایز نقدی اهدا خواهد شد./203/935/ب1

ارسال نظرات