۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۴۷۷۲۳۱
استاندار فارس خبر داد؛

سفر رئیس‌جمهور به دیار سعدی/ بهره برداری از پروژه‌های استان فارس

استاندار فارس از حضور رییس جمهور در فارس خبر داد و با بیان اینکه روحانی 31 اردیبهشت ماه هم‌زمان با بزرگداشت سعدی به شیراز سفر می‌کند مژده داد تعدادي از پروژه‌هاي مهم در صورت اتمام، با حضور رئيس‌جمهوري به بهره‌برداري برسد.
محمد علی افشانی، استاندار فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شیراز، سید محمدعلی افشانی در نشست خبری با اصحاب رسانه در ابتدا به رسم جلسات این‌چنینی از انقلاب اسلامی و تأثیر غیرقابل انکار شخصیت‌هایی همچون هاشمی رفسنجانی در به ثمر نشاندن انقلاب گفت و بهترین ساعات کاری خود را زمان‌هایی دانست که با خبرنگاران به گفتگو می‌نشیند.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت ارتباط مدیران با رسانه‌ها تأکید کرد و مدیرانی که با رسانه‌ها ارتباط دارند را موفق دانست.

وی گفت: اگر مردم از طریق رسانه‌ها صحبت‌های مدیران را بشنوند و مدیران راهکارهای خود را این‌گونه به مردم ارائه دهند در راه حفظ و تقویت انقلاب اسلامی که هزینه‌های زیادی برای آن پرداخت‌شده گام برداشته‌اند.

تنها راه رسیدن به عدالت دستیابی به آزادی است

افشانی تنها راه رسیدن به عدالت را دستیابی به آزادی دانست و تأکید کرد: انتظار تحقق عدالت منهای آزادی مانند انتظار باران بدون ابر است و کسانی که قلم به دست می‌گیرند بدانند یکی از راه‌های خدمت به مردم دفاع از آزادی است.

وی با بیان اینکه  نقادان اصلاح گران جامعه هستند، گفت: اساسی‌ترین روش برای اصلاح جامعه و برای اینکه جامعه در مسیر درست قرار گیرد این است که نقاد آزاد باشد.

رییس جمهور اردیبهشت ماه به شیراز می‌آید

استاندار فارس همچنين از حضور رییس جمهور در فارس خبر داد و با بیان اینکه وی 31 اردیبهشت ماه هم‌زمان با بزرگداشت سعدی به شیراز سفر می‌کند مژده داد تعدادي از پروژه‌هاي مهم مانند ورزشگاه ميانرود، بيمارستان خيرساز بوعلي به عنوان مهم‌ترین بيمارستان كشور و فاز دوم خط يك قطار شهري، در صورت اتمام، با حضور رئيس‌جمهوري به بهره‌برداري برسد.

حضور بعضی از اعضا هیأت دولت و همچنین وزير ورزش و جوانان براي شركت در آئين آغازين برنامه پايتخت جوانان جهان اسلام در روز 16 بهمن‌ماه خبر در شیراز از دیگر خبرهایی بود که افشانی در این نشست اعلام کرد.

افشاني با تأکید براينكه امروز نيازمند بيان عملكردها با هدف ايجاد اميد در جامعه و مردم هستيم، گفت: نبايد انتظار داشت كه فقط مديران به بيان عملكردها بپردازند، خبرنگاران و فعالان رسانه هم بايد مسائل را رصد كرده و منعكس كنند؛ ملت اميدوار مي‌توانند موفق باشند و جامعه‌اي پيشرفت خواهد كرد كه مردمي موفق داشته باشد.

عملکرد فارس در زمینه اقتصاد مقاومتی مثبت است

استاندار فارس اقدامات استان فارس در عرصه اقتصاد مقاومتي را خوب ارزيابي و اضافه كرد: بر اساس ارزيابي‌هاي انجام شده، فارس تنها استان بزرگ كشور به‌شمار مي‌رود كه به لحاظ عملكرد خوب ارزيابي شده است.

افشاني برجام را دستاوردی مهم برای کل نظام و مورد تأیید مقام معظم رهبری دانست و با بیان اینکه برجام مسأله‌ای ملی است و همه استان‌ها را تحت تأثیر قرار داده تأکید كرد: كساني‌كه برجام را زير سؤال مي‌برند هیچ‌گاه نمي‌گويند جايگزين برجام چه اقدامي مي‌توانست يا مي‌تواند باشد. برجام يك دستاورد مهم نظام اسلامي است.

استاندار فارس تهديد رئيس‌جمهور آمريكا در خصوص پاره كردن برجام را يك رفتار پوپوليستي ارزيابي كرد كه به انزواي آن كشور خواهد انجاميد و با اشاره به واكنش‌هاي جامعه جهاني به طرح اين مباحث از سوي ترامپ، اضافه كرد: اجرايي نشدن برجام منجر به كاهش ميزان توليد نفت و درآمد حاصل از آن تا حداقل ممكن مي‌شد. حال آنكه امروز شاهد افزايش ميزان توليد و صادرات نفت هستيم.

یک شخصیت حقوقی باید برای گرفتن مجوز سخنرانی احمدی نژاد اقدام کند

استاندار فارس در پاسخ به سؤالی در خصوص سفر رئیس‌جمهور سابق به شيراز، گفت: ايشان به‌عنوان يك شهروند داراي حقوقي است كه مي‌تواند از آن حقوق استفاده كند، هر شهروندي تا زماني كه منع قانوني نداشته باشد، قادر به انجام تمام فعاليت‌هاي اجتماعي است.

افشاني در عين‌حال تصريح كرد: ما به‌دنبال مجوز ندادن نيستيم، اگر يك شخصيت حقوقي درخواست مجوز براي برگزاري مراسم يا سخنراني براي افرادي كه منع فعاليت‌هاي اجتماعي ندارند، داشته باشد، بر دادن مجوز اصرار داريم. زيرا در اين صورت همان شخصيت حقوقي هم پاسخگو خواهد بود.

وي در خصوص اعتراضات انجام شده در موضوع پارازيت، گفت: هيأتي را متشكل از افراد دانشگاهي، متخصصان و كارشناسان و مسؤولان دستگاه‌هاي ذی‌ربط براي بررسي موضوع تعيين كرده‌ايم و كار بررسي وجود پارازيت در نقاط مختلف شهر اجرايي شده است.

افشاني با بيان اينكه مكاتبه‌اي با رئيس سازمان انرژي اتمي براي به‌كارگيري تجهيزات اين سازمان در اندازه‌گيري پارازيت نيز انجام شده است، گفت: آنچه سبب قطع يا اختلال در دريافت شبكه‌هاي تلويزيوني مي‌شود، مختص فارس و شيراز نيست و در ساير نقاط كشور هم وجود داشته و دارد، اما وقتي موضوع به نتيجه مي‌رسد كه به شكل قانوني طرح و دنبال شود.

تجمع بدون مجوز به معنای رفتار غیر مدنی است

استاندار فارس برخورد با تجمع‌کنندگان در شيراز را به دلیل مجوز نداشتن اين تجمع دانست و تأکید کرد: ما اگر به‌دنبال رفتاري مدني هستيم بايد مدني رفتار كنيم، رفتار مدني اين است كه ابتدا براي تجمع مجوز قانوني بگيريم، اينكه خودمان تصميم بگيريم و تجمع كنيم و راه بندان ايجاد كرده و مردم را هم دچار مشكلاتي كنيم، رفتار مدني محسوب نمي‌شود.

وی با بيان اينكه درباره مضرات پارازيت بايد كارشناسان نظر بدهند نه استاندار، گفت: من نمي‌گويم پارازيت وجود ندارد يا وجود دارد، اما اعتقاد داشته و دارم كه اگر شهروندي شبكه‌اي و برنامه‌هاي شبكه‌اي را تماشا كرد، جامعه با مشكل روبرو نمي‌شود. قطع شبكه‌هاي تلويزيوني حتي براي يك‌ساعت را هم راهكار درستي نمي‌دانم.

استاندار فارس در خصوص شوراي فرهنگ عمومي و اجرايي شدن يا نشدن مصوبات اين شورا، گفت: اعتقاد دارم كه مسائل فرهنگي با دستورالعمل و رفتارهاي دولتي شكل نگرفته و نمي‌گيرد؛ بايد پذيرفت كه انقلاب صنعتي فرهنگ خودش را مي‌آورد، اينترنت و ماهواره فرهنگ خودش را مي‌آورد؛ البته بايد دولت اقداماتي را انجام دهد اما مردم و رسانه و بسياري از مسائل فرهنگ‌ساز است و در رفتارها و مسائل فرهنگي دخيل هستند.

16 طرح گردشگری در دهه فجر افتتاح می‌شود

استاندار فارس در پاسخ به انتقادات مطرح‌شده در موضوع گردشگري، با بيان اينكه در دهه فجر 16 طرح گردشگري در اين استان به بهره‌برداري مي‌رسد،‌ خاطرنشان كرد: اقدامات خوبي در حوزه گردشگري انجام شده اما با توجه به اينكه توسعه يك فرايند پيچيده است، نمي‌توان مدعي بود كه مي‌توان گردشگري را يك روزه متحول كرد. البته بايد بيش از اين كار انجام شود.

افشاني يكي از موضوعات مهم را ايجاد فضاي گردشگري در جامعه دانست و گفت: در اين زمينه‌ هم اقداماتي انجام شده و در دستور كار قرار دارد./201/825/ب1

ارسال نظرات