۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۴۷۷۱۵۴
از 15 بهمن ماه آغاز مي شود؛

پذیرش سراسری حوزه‌های علمیه خواهران اصفهان

معاون آموزش حوزه‌ علمیـه خواهران استان اصفهان گفت: پذیرش حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان همزمان با سراسر کشور از 15 بهمن‌ماه آغاز می‌شود و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.
مركز مديريت حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرگزاري رسا در اصفهان، زهرا شفیعی، معاون آموزش حوزه‌ علمیـه خواهران استان اصفهان از آغاز پذیرش حوزه های علمیه خواهران خبر داد و گفت: از 447 مدرسه علمیه خواهران فعال در کشور، 44  مدرسه در سطح دو، تعداد 6 مرکز تخصصی در سطح سه و 2 مرکز در سطح چهار در استان اصفهان فعالند.

وی با اشاره به شیوه‌های تحصیل در سطوح مختلف ابراز کرد: در سطح 2 شیوه‌های حضوری تمام‌وقت، نیمه‌حضوری و پاره‌وقت رایج است و در سطح 3 نیز دروس به شیوه هاي حضوری تمام‌وقت، نیمه‌حضوری و غیرحضوری ارائه می‌ شود، سطح 4 هم به صورت حضوری تمام‌وقت برگزار می‌‌شود.

معاون آموزش مركز مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان با بیان این که پذیرش در سطح 4 فقط از دانش‌آموختگان سطح 3 حوزه‌های علمیه خواهران و پذیرش در سطح 3 از دانش‌‌آموختگان سطح 2 است، اظهار داشت: برای سطح 2،  پذيرش از ميان دانش‌آموختگان سیکل و دیپلم صورت مي گيرد.

شفيعي رشته‌های سطح 3 در اصفهان را شامل تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول، تاریخ اسلام، اخلاق و تربیت اسلامی، مدرسی ادبیات عرب، مطالعات اسلامی زنان، کلام اسلامی، کلام با گرایش امامت و کلام با گرایش مهدوی دانست و گفت: رشته‌های سطح 4 را «فقه خانواده» و «تفسیر تطبیقی»‌ تشكيل مي دهند، از 15 بهمن همزمان با ولادت حضرت زینب(س) ثبت نام برای سطح 2 و 3 آغاز می‌شود.

معاون آموزش مدیریت حوزه‌ علمیه خواهران استان اصفهان اظهار داشت: متقاضیان می توانند از 15 بهمن ماه با مراجعه به پایگاه اینترنتی www.whc.ir اقدام به ثبت نام کنند.

وي گفت: در سطح 2 آزمون ورودی نداریم و مصاحبه علمی برای پذیرش در این سطح، از 10 تیر ماه به مدت یک ماه انجام خواهد شد و نتایج آن در  2 شهريور 96 اعلام خواهد شد.

معاون آموزش حوزه علميه خواهران استان اصفهان اهداف مشخص‌شده برای سطح 2 را تربیت کارشناسان مسائل دینی، مشاوران مذهبی و مبلغان کارآمد، تربیت مربیان و معلمان معارف اسلامی و  آماده‌سازی استعدادهای برتر برای تحصیل در مقاطع بالاتر دانست و ابراز داشت: هدف تحصيل در سطح 3 تربیت مدرس و مربی برای دوره عمومی حوزه‌های علمیه خواهران و دوره‌های کارشناسی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، تربیت پژوهشگر در گرایش‌های مربوط، تربیت مبلغان کارآمد و مدیران فرهنگی و  آماده‌سازی استعدادهای برتر به منظور ورود به مقاطع بالاتر است./101/869/ب1

ارسال نظرات