۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۷۷۱۲۵
استاد حوزه و دانشگاه:

صیانت از ولایت فقیه خواسته مهم شهدا است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که صیانت از ولایت فقیه خواسته مهم شهدا است، گفت: ضرورت دارد بهره گیری از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه امور خود قرار داده و اهتمام شایسته ای داشته باشیم.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده آملی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در یادواره معلم شهید قرآن و اخلاق حمید فلاح که در آمل برگزار شد، اظهار داشت: ماه بهمن ماه شور، شعور، عشق و ایثار و ماه عزت و سعادت است.

امام جمعه دابودشت افزود: بیداری اسلامی سبب بیدارشدن دل های خفته مسلمانان جهان شد و همه این ها به برکت تحقق نظام مقدس جمهوری اسلامی است که برکات ارزنده ای در برداشته است.

وی با بیان این که رهنمودها و تدابیر امام خمینی(ره) به ثمر رسیده است، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مردم شریف شهرستان آمل با بهره گیری از علوم وحیانی الهی، عقل و نقل در برابر تفکر منفور دشمنان نظام و انقلاب با ایجاد سنگرهای متعدد ایستادگی کرده و سبب عزت شدند.

حجت الاسلام تقی زاده آملی ادامه داد: شهدای حماسه اسلامی ششم بهمن جان های پاک خود را تقدیم کردند تا این حماسه بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی و وصیت نامه امام خمینی(ره) ثبت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: یادبود شهدای عزیز بسیار ارزشمند و گرانقدر است که باید در این مسیر ارزنده کوشا بوده و اهتمام شایسته و گرانقدری داشته باشیم و یاد و خاطرات آنان را گرامی بداریم.

امام جمعه دابودشت افزود: شهدا با ایثار جان خود سبب شدند تا ما بمانیم و ضرورت دارد مسیر به یادگار مانده این عزیزان را به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استمرار بخشیم و در برنامه های زندگی خود اجرایی کنیم.

وی با بیان این که هر چه داریم از شهدا است که عزت و عظمت را برای نظام اسلامی به ارمغان آوردند، گفت: خانواده های گرانقدر شهدا نیز مقام ارزشمندی دارند که باید قدردان این عزیزان باشیم.

حجت الاسلام تقی زاده آملی با اشاره به این که شهید فلاح در محوریت قرآن و اخلاق گام برداشتند، افزود: متأسفانه بعضی از افراد از دو محور قرآن و اخلاق فاصله گرفتند و تا زمانی که حلقه وصل به سوی این امور نداشته باشیم نمی توانیم به تعالی دست پیدا کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: ضرورت دارد از قرآن و عترت بهره گیری شایسته ای داشته و اهتمام ارزنده ای در راستای بهره گیری از آن صورت دهیم و اخلاق اسلامی سرلوحه امور زندگی قرار گیرد.

حجت الاسلام تقی زاده آملی تصریح کرد: افراد بسیاری در محضر قرآن بودند اما عمل به قرآن نکرده و از انوار ارزشمند آن بهره مند نشدند که ضرورت دارد تعالیم و معارف والای قرآنی را چراغ راه خود قرار دهیم.

امام جمعه دابودشت افزود: انسان باید تلاش کند مفاهیم ارزشمند قرآن کریم را در برنامه های زندگی خود وارد کرده و اهتمام شایسته ای در این مسیر داشته باشد که شهدای عزیز با علم رسیدن به این انوار والا در مسیر قرآن قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم زندگی خود را با شهدا تطابق دهیم باید در مسیر قرآن بوده و از بداخلاقی ها دوری کنیم که دشمنان نمی خواهند عزت نظام اسلامی وجود داشته باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: شهدا به ما درس دادند تا اهل خسران نشویم که ضرورت دارد رهرو راه شهدا باشیم و سیره هر یک از شهدا می تواند یک دانشگاه معرفتی باشد.

حجت الاسلام تقی زاده آملی افزود: خواسته شهدا صیانت از قرآن و اخلاق است که باید کوشا باشیم و بدانیم دشمنان از راه های مختلفی مانند فضای مجازی و موبایل به دنبال تحقق اهداف و برنامه های خود هستند.

وی تصریح کرد: وقتی خود را شاگرد مکتب شهدا می دانیم نباید در برابر بداخلاقی ها و بدحجابی ها سر فرود آوریم، بلکه باید مراقب باشیم تا تمکین نسبت به تهاجم فرهنگی دشمنان نداشته باشیم.

حجت الاسلام تقی زاده آملی با بیان این که صیانت از ولایت فقیه خواسته مهم شهدا است، گفت: ضرورت دارد بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه امور خود قرار داده و اهتمام شایسته ای داشته باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ما نیاز داریم همواره بیداری، هوشیاری و بصیرت را به نحوی شایسته مورد توجه قرار دهیم که دشمنان همواره به دنبال تحقق اهداف و برنامه ریزی های مختلف هستند.

گفتنی است، شهرستان هزارسنگر آمل 1043 شهید والامقام را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده و حماسه اسلامی ششم بهمن آمل ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی شده است./1314/202/ب2

ارسال نظرات