۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۴۷۷۰۵۰

تفاهمنامه ترویج فرهنگ زکات بین تبلیغات اسلامی و کمیته امداد بوشهر امضاء شد

تفاهمنامه ترویج فرهنگ زکات بین اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر و اداره کل کمیته امداد حضرت امام(ره) استان امضاء شد.
تفاهمنامه ترویج فرهنگ زکات بین تبلیغات اسلامی با کمیته امداد بوشهر منعقد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، در نشستی با حضور حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و احمد لطفی، مدیرکل کمیته امداد حضرت امام (ره) استان بوشهر تفاهمنامه همکاری دو دستگاه در راستای همکاری فی مابین دو دستگاه و در زمینه ترویج فرهنگ فریضه زکات منعقد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در این نشستی که در دفتر مدیرکل کمیته امداد بوشهر برگزار شد، بر لزوم استفاده از ظرفیت های متقابل دو دستگاه برای ترویج بیشتر فریضه زکات تاکید کرد.

حجت‌الاسلام سروستانی، شبکه گسترده تبلیغ و روحاناون مستقر، وجود مراکز، خانه ها و موسسات قرآنی مردمی، تشکل های میان تخصصی وابسته به سازمان از جمله شورای هیئات مذهبی، کانون مداحان و همچنین بسترسازی ترویج فرهنگ زکات از طریق گفتمان های دینی را از پتانسیل های مهم تبلیغات اسلامی در زمینه تحقق احکام و ارزش های اسلامی و امر زکات عنوان کرد.

وی اظهار داشت: هر دو دستگاه مفتخر هستند که به فرمان معمار کبیر انقلاب تاسیس شده اند و زیر چتر ولایت در راستای تحقق آرمان های انقلاب ایفای نقش می‌کنند و زمینه های همکاری بین این دو نهاد انقلابی فراتر از امر زکات است.

لطفی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر در بخش دیگری از این نشست خواستار همکاری بیشتر سازمان تبلیغات اسلامی و همچنین استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت های این نهاد مهم فرهنگی در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ زکات در جامعه شد.

در بخش دیگری از این نشست رئیس ستاد زکات کمیته امداد استان بوشهر اظهار داشت: زکات یکی از واجبات فراموش‌ شده الهی است که در سال‌های اخیر تبلیغات گسترده‌ای در زمینه احیای آن انجام شده است.

حجت‌الاسلام سیدعلی‌اصغر رکنی گفت: در این استان تبلیغات خوبی توسط ائمه جمعه، روحانیان، مسؤولان استان و مسؤولان کمیته امداد که به‌عنوان دبیرخانه زکات در شهرستان و بخش هستند انجام شده است و مردم استان بوشهر استقبال خوبی از خود به خرج داده‌اند.

گفتنی است، این تفاهم نامه به امضاء حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی و احمد لطفی، مدیرکل کمیته امداد حضرت امام (ره) استان بوشهر رسیده است./102/833/ب1

ارسال نظرات