۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۴۷۶۸۶۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

انقلاب اسلامی بارقه های امید را در دل ملت های آزاده جهان زنده کرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که با پیروزی انقلاب اسلامی بارقه های امید را در دل ملت های آزاده جهان زنده کرد، گفت: پیروزی نهضت عظیم اسلامی مسلمانان جهان را از خواب غفلت بیدار کرد و رستاخیز اسلامی را در سراسر جهان پدید آورد.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در دیدار جمعی از فعالان فرهنگی و تبلیغی استان با عرض تبریک بمناسبت فرا رسیدن سی هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای ایران اسلامی به ویژه شهدای گرانقدر پیروزی  انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی در این سال های متمادی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره کانون توجهات دنیای استکبار و غرب بوده است و همواره در مقابل تمامی توطئه ها و دسیسه های دشمنان طی سال های اخیر ایستادگی کرده است.

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران با بیان این که با پیروزی انقلاب اسلامی بارقه های امید در دل های آزاده جهان زنده شد، گفت: پیروزی نهضت عظیم اسلامی مسلمانان جهان را از خواب غفلت بیدار کرد و رستاخیز اسلامی را در سراسر جهان پدید آورد.

استاد حوزه علمیه مازندران شاخصه و ویژگی انقلاب اسلامی را معنوی و الهی بودن آن دانست و تصریح کرد: نگاه دینی و معنوی امام راحل و همچنین ملت بزرگ ایران بستری را برای پیروزی این نهضت عظیم فراهم کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که گفتمان انقلاب اسلامی امروز در دیگر کشورهای جهان نیز نفوذ کرده است، خاطرنشان کرد: نفوذ دینی و معنوی انقلاب اسلامی در کشورهای جهان به ویژه ملت های اسلامی هزاران انسان را شیفته خود کرد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که قیام ملت ایران اسلامی، قیام حق بر علیه باطل بود، بیان داشت: به حتم می توان نهضت عظیم اسلامی را قیام عبودیت بر طاغوت دانست.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که رمز پیروزی انقلاب اسلامی در این بود که نهضت ما جنبه معنوی و اسلامی داشت، خاطرنشان کرد: پیروزی عظیم انقلاب اسلامی موجب کوتاهی دست اجانب و دشمنان از این کشور شد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که انقلاب اسلامی بسیاری از معادلات جهانی را بر هم زد، خاطرنشان کرد: در حالی که آمریکا و همپیمانان غربی اش منافع خود را در دخالت در امور مختلف کشورمان می دیدند، امام راحل با آغاز نهضتی الهی و مردمی نقشه های مستکبران را خنثی کردند.

وی با بیان این که پیروزی انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد که هیچ قدرتی بالاتر از قدرت لایزال الهی در جهان هستی نیست، تصریح کرد: ملت بزرگ ایران با پرچم داری یک رهبر دینی، انقلابی الهی را در ایران برپا کردند که امروز به الگوی جهانیان تبدیل شده است.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود وجود کانون های فرهنگی و تبلیغی را برای نظام اسلامی بسیار ارزشمند خواند و افزود: امروز کانون های فرهنگی تبلیغی در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمنان قرار دارند و برای پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش تأثیرگذاری را ایفاء می کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، تقویت کانون های فرهنگی تبلیغی را بسیار ضروری خواند و تاکید کرد: کانون های فرهنگی تبلیغی هسته های اصلی و  مرکزی در مقابل با جبهه معاند در کشور هستند و تقویت و حمایت از این هسته های مرکزی فرهنگی امری اجتناب ناپذیر است.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران از کانون های فرهنگی تبلیغی به عنوان خاکریز و سنگرهای اصلی نظام اسلامی یاد کرد و تصریح کرد: کانون های فرهنگی تبلیغی مهم ترین سنگر نظام اسلامی برای ترویج فرهنگ دینی و اسلامی است و باید در راستای تقویت روحیه انقلابی جوانان و نوجوانان گام های جدی تری در تقویت و تجهیز این کانون های فرهنگی و تبلیغی برداشته شود.

این استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت های فرهنگی جوانان در برخی کانون های فرهنگی خودجوش مردمی و ارزشی و جدیت بیشتر حضور جوانان و نوجوانان در این کانون ها، بیان داشت: بیانات رهبر انقلاب حاکی از نگاه عمیق ایشان به فعالیت های فرهنگی و توجه ایشان به فعالیت های کانون های فرهنگی، تبلیغی و مردمی است که باید برای تحقق  رهنمودهای معظم له همه در جامعه اسلامی همت و تلاش کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران وحدت و انسجام همه دستگاه های فرهنگی به ویژه کانون های فرهنگی و تبلیغی حول محور ولایت فقیه را امری ضروری دانست و خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی و تبلیغی از سرمایه های اصلی نظام اسلامی است و کارکرد آنها باید در جهت تقویت و ترویج شعائر دینی و اسلامی باشد و باید خواستگاه بصیرت افزایی و پرورش نیروهای جوان مؤمن و انقلابی گردد.

این محقق و پژوهشگر علوم دینی فعالیت در فضای مجازی را بسیار با اهمیت خواند و تأکید کرد: امروز فضای مجازی مهم ترین ابزار برای دنیای استکبار است و با این ترفند درصدد نفوذ در بین کشورهای اسلامی به ویژه ایران اسلامی است و کانون های فرهنگی تبلیغی باید با برنامه ریزی جامع و مدون برای آُِسیب شناسی این فضا هم چاره اندیشی کنند.

استاد حوزه علیمه مازندران در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت حمایت و برجسته سازی فعالیت های کانون فرهنگی تبلیغی تأکید کرد و گفت: انتظار می رود این کانون های فرهنگی و تبلیغی وابسته به هیچ جریان خاصی نشوند و  در راستای حفظ جایگاه ولایت و تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری و دغدغه های فرهنگی رهبری گام های اساسی بردارند./950/202/ب2

ارسال نظرات