۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۴۷۶۶۸۲
رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور:

لازمه انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن است

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور گفت: لازمه انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن است و اگر ما انقلابی فکر کنیم به طور قطع عملمان انقلابی خواهد بود.
رییس سازمان بسیج طلاب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، امروز در نشست خبری هیات اندیشه ورز مرکز امور خواهران سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور که در حاشیه دوره تعالی اساتید بسیجی حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور که با مشارکت سازمان بسیج طلاب و روحانیون و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران کشور در مجتمع فرهنگی آموزشی امامت برگزار شد، با اشاره به برخی از سخنان که بیان می‌شود فصل انقلاب تمام شد و ما از آن عبور کردیم، اظهار داشت: انقلاب زنده است و حیات دارد.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: انقلاب اسلامی یک موجود زنده و پیشرونده است؛ این مهم مربوط به همه مقاطع زمانی می‌شود تفکر انقلابی در عرصه امنیتی سبب امینت پایدار نظام مقدس جمهوری اسلامی بود، هست و خواهد بود، اگر این تفکر در عرصه‌های دیگر از قبیل عرصه اقتصادی، عرصه سیاسی و عرصه فرهنگی وجود داشته باشد سبب کسب موفقیت در همه عرصه ها می‌شود.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به ویژگیهای گفتمان انقلاب اسلامی، ابراز کرد: نخستین ویژگی گفتمان انقلاب اسلامی برپایی تمدن اسلامی است اگر کسی به این مهم اعتقاد نداشته باشد هرگز نمی‌تواند برای انقلاب کاری انجام دهد.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی اضافه کرد: اگر کسی به این درک برسد که انقلاب بستر و زمینه ساز یک تمدن ایده آل است به طور قطع برای تلاش خود برنامه‌ریزی خواهد داشت.

وی با اشاره به دیگر ویژگی گفتمان انقلاب اسلامی که عدم تبعیت از دشمن است و در فرمایش رهبر معظم انقلاب با عنوان جهاد کبیر یاد می‌شود، گفت: جهاد کبیر از مهمترین رسالتهای اساتید، نخبگان و طلاب و روحانیان به شمار می‌رود هدف ما از برگزاری یازده دوره آموزشی برای طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه همین مهم بوده است.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: جهاد کبیر، جهاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و از همه مهمتر جهاد فرهنگی را شامل می‌شود که نیاز به تبیین و تحلیل نخبگان دارد.

حجت الاسلام محمدی شاهرودی تحکیم ساخت درونی را از دیگر ویژگیهای گفتمان انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: دستیابی به چشم انداز بیست ساله توجه به نیرویهای درونی است.

وی با اشاره به پایبندی به استقلال همه جانبه کشور، بیان داشت: امروز برخی با این تفکر که معنا ندارد کشوری مستقل زندگی کند استقلال جامعه را زیر سوال می‌برند در حالی که استقلال زمینه رشد و تعالی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور توجه به محرومین و پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب را از ویژگیهای گفتمان انقلابی بیان کرد و اظهار داشت: تقویت ریشه‌های مبانی انقلاب امری بسیار مهم است.

وی با اشاره به پایبندی به استقلال همه جانبه کشور با بیان اینکه امروز همه هم و غم دشمن خسته کردن مردم از گفتمان انقلاب اسلامی است، خاطر نشان کرد: لازمه انقلابی ماندن، انقلابی فکر کردن است و اگر ما انقلابی فکر کنیم به طور قطع عملمان انقلابی خواهد بود./201/813/ب1

ارسال نظرات