۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۷۶۴۳۰
استاد حوزه علمیه:

بزرگ‌‌ترین دستاورد انقلاب تغییر نگرش انسان به خدا، دین و جهان است

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه انبیای الهی معرفی دین و تبیین حقیقت آن بود، گفت: تغییر نگرش انسان به خدا و دین اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران در مسیر انبیای الهی بود.
حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد رضایی تهرانی استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم چله انقلاب اسلامی در تبریز با بیان اینکه اصلی‌ترین وظیفه انبیای الهی معرفی دین و تبیین حقیقت آن بود، اظهار داشت: تغییر نگرش انسان به خدا و دین اصلی‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران در مسیر انبیای الهی بود.

وی هدف امام عصر (عج) را نیز دنباله روی اهداف پیامبران الهی دانست و گفت: امروز آن چیزی که گروه تروریستی داعش به عنوان شعار اسلام مطرح می کند خلاف اسلام ناب محمدی، نگرش امام عصر و انبیای الهی است، اسلام دین محبت و صلح است اما داعش بویی از آن نبرده است.

حجت الاسلام رضایی تهرانی با بیان اینکه ادیان الهی خلاف فطرت بشری و عقل خدادای سخنی نمی زنند، افزود: اما داعش و گروه های تروریستی که داعیه اسلام دارند خلاف اسلام، فطرت بشری و عقل انسانی عمل می کنند و دین اسلام را با این کار خود دچار خدشه و ضعف می کنند.

وی برپایی عدالت در جامعه را مخالف با منافع عده ای معدود دانست و گفت: زمانی که منافع عده ای به خطر افتد آغاز به مخالفت می کنند، اما دین اسلام برای سرسخت‌ترین دشمنان نیز راهکار ارائه داده است، اما راهکار دین به زبان زور و تزویر نیست.

این عالم دینی با اشاره به بیانات امام راحل که برای ترویج انقلاب در جهان نیاز به زور نداریم، تصریح کرد: عطر رایحه انقلاب اگر در جهان بپیچد و به مشام هر انسانی برسد به انقلاب علاقه مند و شایق آن خواهد شد، از این رو دشمن تلاش دارد خدا باوری و خدا محوری انقلابی در عمل انسانی فراگیر نشود.

وی با بیان اینکه برجام زمینه ساز نفوذ دشمن در کشور شد، خاطرنشان کرد: نفوذ تأثیرات بد اقتصادی و فرهنگی که خانمان سوز و سخت است را متوجه کشور خواهد کرد و فرهنگ دینی جامعه را دچار تزلزل خواهد کرد، نفوذ سبب می شود که عده ای با اشتیاق به غرب دست و هورا برای آن بکشند.

این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: انقلاب اسلامی  ایران تحول عظیم انسانی الهی بود که باید نسلهای حاضر در حفظ آن کوشا باشند، انقلاب اسلامی‌ ایرن بر چهار عنصر برپایی نماز در بعد عبادی و پرداخت زکات در بعد اقتصادی و امر به معروف در بعد پرورشی و نهی از منکر برای واکسینه کردن خود و جامعه استوار است که باید حفظ شود./202/854/ب1

ارسال نظرات