۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۴۷۶۳۳۳
مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی:

انقلاب اسلامی ریشه در باورهای دینی ملت ایران داشت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تإکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران بر پایه اعتقادات دینی ملت ایران شکل گرفت، گفت: مردم‌سالاری دینی از برکات مهم انقلاب اسلامی است.
حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی امروز در جمع اعضای کمیته بزرگداشت دهه‌ فجر اظهار داشت: دین، رهبری و مردم سه ویژگی شاخص انقلاب اسلامی بود، در حقیقت این انقلاب صبغه انقلابی و مردمی دارد.

وی خاطرنشان کرد: از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران؛ ملت همواره در صحنه‌های انقلابی حضور داشته و برای دفاع از آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند، امروز نیز می بینیم حتی مردم خود آمریکا از حرکت‌های مردمی ایران تاثیر پذیرفته و در مقابل زورگویی‌ها به اعتراض می‌ایستند، این موضوع در تمامی دنیا جریان داشته و دارد.

حجت الاسلام مصائبی با اشاره به برکات معنوی انقلاب اسلامی در سراسر نقاط جهان گفت: امروز گروه‌های مردمی در کشورهای مختلف این جرات را به دست آورده‌اند که در مقابل زورگویی ها لب به اعتراض باز کنند؛ این موارد در نتیجه‌ همان مردم سالاری دینی بوده است که از سوی  انقلاب اسلامی ایران در جهان جاری شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران بر پایه اعتقادات دینی ملت ایران شکل گرفت، افزود: این انقلاب با قوت تمام و با اتکا به مبانی دینی در مسیر حق حرکت کرده و امید است که در نتیجه به انقلاب بزرگ جهانی منجی عالم بشریت متصل شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های اوقاف و امور خیریه آذربایحان‌شرقی به مناسبت دهه فجر گفت: مراسمی برای تقدیر از حافظان و قاریان استان در 14 بهمن در محل امامزده سید حمزه( ع) و 17 بهمن سال جاری در امامزاده سید محمد کججانی(ع) برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام مصائبی افزود: در این ایام برنامه‌ ویزیت رایگان با همکاری جامعه بسیج پزشکان استان در دو روز در محل اداره اوقاف تبریز و امامزاده سید حمزه(ع) تدارک دیده شده‌ است؛ کمیته مساجد نیز به مناسبت 38 امین سالگرد تاسیس مساجد، در اکثر مساجد با حضور جمعی از علاقه‌مندان تشکیل شده ‌است.

وی برپایی نمایشگاه و غرفه‌های فروش با ارائه کالای ایرانی و اختصاص تخفیفات ویژه برای بازدیدکنندگان در محل پارک طوبی تبریز را از دیگر برنامه‌های اوقاف عنوان کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران تفاوتی آشکار و بنیادین با دیگر انقلاب‌های معمول در کشورهای مختلف داشت که ریشه در اعتقادات ملت دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: معمولا انقلاب‌هایی که در دیگر کشورهای جهان اتفاق می‌افتد منشإ قومی، جنگی و کودتایی داشته و به خاطر تغییر قدرت بوده است؛ اما انقلاب اسلامی ایران برای تغییر قدرت نبوده، بلکه در راستای تغییر منش و روش و همچنین برگشت به اصل اسلام و توحید بوده است./935/202/ب2

ارسال نظرات