۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۷۶۱۸۹
نماینده مردم تبریز در مجلس:

سیاست‌های آل‌سعود خلاف وحدت مسلمانان است

علیرضابیگی با اشاره به سیاست‌های خصمانه و جنگ‌افروزانه رژیم سعودی در منطقه، گفت: سیاست‌های آل‌سعود خلاف جهت وحدت مسلمانان است.
احمد علیرضا بیگی

احمد علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که سیاست‌های آل‌سعود هیچ‌گاه در راستای تحقق وحدت جامعه اسلامی نبوده است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال کاهش تنش در کشورهای اسلامی و برقراری روابط حسنه با همسایگان بوده است.

وی با بیان این‌که ایران همیشه در زمینه انجام گفت‌وگو پیش قدم شده و مشترکات زیادی با کشورهای همسایه دارد، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی بر مبنای اصول سیاست خارجی خود یعنی؛ عزت، حکمت و مصلحت در این عرصه ورود پیدا می کند و هیچ‌گاه منافع ملی خود را فدای سیاست‌های خصمانه رژیم های مستبد نخواهیم کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران برای برطرف کردن موانع و ایجاد رابطه با همسایگان همواره پیشگام بوده است، گفت: اساس سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بر رفع موانعی تاکید دارد که بر سر راه ارتباط با جهان به ویژه همسایگان است.

وی با اشاره به سفر مقامات کشور کویت به ایران و احتمال انتقال پیام شورای همکاری خلیج فارس گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس باید واقعیت‌ها را به خوبی درک کنند و متوجه باشند که مشکلات منطقه تنها به وسیله کشورهای منطقه می‌تواند بر طرف شود و حضور بیگانگان در منطقه، همیشه نتایج ناخوشایندی را برای ملت‌ها به دنبال داشته است.

علیرضابیگی ادامه داد: کویت نسبت به بقیه کشورهای حاشیه خلیج فارس روابط به مراتب بهتری را با ایران داشته است؛ شرایط کنونی می‌توان موضوع حج را در این مسیر مطرح کنیم تا مشکلات ایران و عربستان نیز بر طرف شود، ملت ایران مصمم هستند که فریضه حج را به جا آورند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: روا نیست که برخی از کشورهای اسلامی از انجام این فریضه الهی محروم بمانند؛ سران دولت عربستان سعودی بایستی شروط مطرح شده از سوی ایران را بپذیرند و تضمین های لازم برای تأمین امنیت و کرامت زائران ایرانی بدهند.

وی با تأکید بر این‌که فاجعه تلخ منا و سقوط جرثقیل در مسجد الحرام هیچگاه از ذهن جامعه بشری پاک نخواهد شد، گفت: چه تضمینی وجود دارد که مقالات سعودی بار دیگر چنین بی‌کفایتی از خود نشان ندهند، هیأت مذارکره کننده ایرانی باید ضمانت‌های لازم برای امنیت حجاج ایرانی اخذ کنند./302/935/ب1

ارسال نظرات