۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۴۷۶۱۵۴
تا پایان سال جاری؛

تعداد روحانیان مستقر در آذربایجان‌شرقی افزایش خواهد یافت

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که هم اکنون ۶۵ روحانی در روستاهای استان مستقر هستند که تا پایان سال این تعداد به ۸۸ نفر افزایش خواهد یافت.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در نشست هم‌اندیشی روحانیان و مبلغان حوزوی تاثیرگذار استان با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ و معارف اسلامی رسالت خطیر روحانیت است، اظهار داشت: این انقلاب به برکت مجاهدت روحانیت و حوزه های علمیه به پیروزی رسیده است.

وی با بیان این‌که گسترش حوزه های علمیه و افزایش ظرفیت پذیرش طلبه در سراسر کشور یکی از بزرگترین برکات انقلاب اسلامی بوده است، خاطرنشان کرد: پس از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران استان آذربایجان‌شرقی با کمبود روحانی مواجه است و باید فکر اساسی برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به حضور روحانیت در روستاهای استان گفت: پیش از این ۵۱ روحانی در روستاها استان به صورت مستقر بودند که این تعداد اکنون به ۶۵ روحانی رسیده است که تا پایان سال به ۸۸ روحانی افزایش خواهد یافت.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: در گذشته نتوانسته ایم به صورت کامل برخی از روستاهای استان را با حضور تبلیغی و معنوی روحانیان پوشش دهیم، در عین حال قرار است به زودی مصوبه شورای فرهنگی، اجتماعی روستاها اجرایی شود، تا با محوریت روحانی روستا فعالیت های فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعدد هیأت‌های عزاداری و سوگواری در منطقه آذربایجان و تبریز اظهار داشت: اکنون در استان آذربایجان شرقی ۵۸۰۰ هیأت مذهبی ثبت شده وجود دارد که از این تعاداد بیش از سه هزار هیأت در شهر تبریز فعال است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت ساماندهی هیأت های حسینی منطقه ادامه داد: از اولین لحظات فعالیتم در اداره کل  با فعال کردن اکیپ‌های نظارتی در محرم امسال؛ از خرافات و نقاط ضعف و قوت هیئات تصویر برداری شد تا برای مقابله با هرگونه بدعت مقابله صورت گیرد.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به راه اندازی سامانه طوبی برای مداحان استان گفت: این سامانه مسؤولیت سطح بندی و رصد مداحان و عرش‌خوانان منطقه را برعهده دارد، اعتقاد داریم تمایم فعالیت های فرهنگی، دینی و تبلیغی بایستی با سیاست واحد و هدفمند اجرایی شود./202/9354/ب1

ارسال نظرات