۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۴۷۶۱۰۹
مدیر کل حج و زیارت خوزستان خبر داد؛

احداث بزرگ‌‌ترین زائرسرا در خوزستان/ تنها 2 نفر از شهدای حله بیمه بودند

مدیر کل حج و زیارت خوزستان با اشاره به کانال های رسمی و مطمئن این سازمان در اعزام زائران، گفت: مردم از تهیه روادید سفر و اعزام با کاروان های غیرقانونی خودداری کنند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.
حویزاوی، حج و زیارت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر حویزاوی، مدیر کل حج و زیارت خوزستان، امروز در حاشیه همایش توجیهی کارگزاران عتبات عالیات که در سالن امام خامنه ای فجر اهواز برگزار شد، با اشاره به حضور 700 نفر از کارگزاران عتبات عالیات عراق در همایش مذکور ابراز داشت: این همایش با حضور رییس سازمان حج و زیارت کشور و مدیران کل ستادی برگزار و در طی آن فرآیند اعزام زوار به عتبات مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر کل حج و زیارت خوزستان با اشاره به فرارسیدن عید نوروز و تقاضای فزاینده مردم برای زیات عتبات عالیات در عراق اظهار داشت: این همایش به صورت تخصصی در این باره برگزار  می شود و در آن دستورالعمل اعزام های استانی ابلاغ شد.

این مقام مسؤول ابراز امیداوری کرد تا با برگزاری چنین همایش هایی و هم افزایی با همه کارگزاران استان خوزستان بستر اعزام بیشتری از زوار را داشته باشیم.

حویزاوی توصیه کرد که مردم از تهیه روادید سفر از کاروان های غیرقانونی «آزادبرها» و اعزام در قالب چنین کاروان هایی خودداری کنند تا شاهد حوادث تلخی همچون حله و آتش سوزی در هتل اسکان زوار ایرانی نباشیم.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت، اعزام کاروان های زیارتی را از کانال های رسمی و مطمئن انجام می دهد، ابراز داشت: این همایش برای بررسی و شناسایی نقاط ضعف و قوت برگزار گردید تا به فراخور تقاضای مردم، اعزام به عتبات عالیات از لحاظ زمانی و هزینه های مادی مدنظر قرار گیرد.

مدیر کل حج و زیارت خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سازمان حج و زیارت کشور عنایت ویژه ای به خوزستان دارد، افزود: بزرگترین زائرسرای کشور در استان ساخته شد و هر آنچه که به آن نیاز داشتیم، فراهم شده است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه زیرساخت های عراق جوابگوی نیازهای زوار ایرانی نیست، اظهار داشت: احداث هتل، آشپزخانه متمرکز، جابه جایی مسافران و امنیت بین شهری زوار از جمله مسائل زیرساختی است که در دستور کار سازمان قرار دارد و برخی انجام شده است.

حویزاوی در ادامه با اشاره به شهدای حادثه تروریستی حله ابراز داشت: از میان شهدای حله که از طریق کاروان غیرمجاز اعزام شده اند تنها دو نفر تحت پوشش بیمه بودند که در سامانه سماح نامنویسی کردند؛ هر چند که مسؤولان استانی و کشوری پیگیر حل این مسأله هستند.

وی گفت: مسیر بیمه کردن این شهیدان با توجه به اینکه تحت پوشش هیچ بیمه ای نبودند، مسدود است و تقاضای ما از مردم آن است که از طریق سازمان حج و زیارت نام نویسی کنند.

مدیر کل حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه برخی زائران کم بضاعت در حسینیه ها و اماکن ارزان اسکان داده خواهند شد، تصریح کرد: 700 کارگزار حاضر در این همایش همگان تحصیلکرده و آموزش دیده هستند و برای شرایط ویژه ای که در فرآیند سفر اتفاق بیفتد، آموزش های لازم را در دانشگاه علمی کاربردی حج و زیارت فرا گرفته اند.

این مقام مسؤول در پایان با بیان این که  62 دفتر ارائه خدمات به زوار در خوزستان وجود دارد، اظهار داشت: از میان سه هزار و ششصد کارگزار، یک هزار و 650 در زمینه عتبات عالیات فعالیت دارند./202/9456/ب1

ارسال نظرات