۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۴۷۵۶۳۰
عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

آتش‌نشانان الگوهای واقعی ایثار و از خودگذشتگی‌ هستند

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: آتش نشانان الگوهای واقعی ایثار و از خودگذشتگی‌ هستند که حماسه آفرینی های خود در نبرد با شعله‌های خانمان‌سوز، جوانه‌های امید را از بستر خاکسترها می‌رویانند.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی‌زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: آتش نشانان الگوهای واقعی ایثار و از خودگذشتگی‌ هستند که حماسه آفرینی های خود در نبرد با شعله‌های خانمان‌سوز، جوانه‌های امید را از بستر خاکسترها می‌رویانند.

وی با اشاره به قدرشناس بودن مردم در برابر زحمات آتش نشان ها، خاطرنشان کرد: آتش نشان ها به دنبال نجات بی‌منّت جان مردم هستند و مردم نیز قدرشناس زحمات آتش نشانان هستند؛ مردم در هر جایی که آتش نشانها را می‌بینند، از آنها تشکر و دلجویی می‌کنند.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه آتش‌نشانی شغلی سراسر عشق و نوع‌دوستی است، گفت: آتش نشانان از میان دو منطق منفعت‌طلبی و ایثارگری، منطق ایثارگری را با شناخت کامل برگزیده‌اند و با این اعتلای روحی به دنبال نجات جان مردم هستند.

وی با بیان اینکه زمانی که حریق اتفاق می افتد آتش نشانان به عنوان اولین نیروی ممکن در محل حاضر می‌شود و اقدام به خاموش کردن آتش می‌کند، افزود: مأموران آتش نشانی با تلاش وصف ناپذیری و با به خطر انداختن و نادیده گرفتن زندگی خود با تمام وجود برای نجات همنوعشان تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام حاجی زاده افزود: یک آتش‌نشان قادر است در بحرانی‌ترین شرایط محیطی و زیان آورترین شرایط کاری به یاری حادثه دیدگان بشتابد، در حادثه ساختمان پلاسکوی تهران دیدیم که این عزیزان با تقدیم جان خود ایثارگری و روح بلند خود را برای همگان به نمایش گذاشتند.

وی با ابراز تأسف از حادثه آتش‌سوزی و فروریزی ساختمان ۱۵ طبقه‌ای پلاسکو، گفت: این حادثه ای دشوار و غم انگیز بود که باید همه از آن درست عبرت بگیریم تا شاهد چنین اتفاقات بدی نباشیم، این حادثه و جریان حادثه قطار برای ما عبرت است و امکان دارد اگر دقت نکنیم امروز و فردایی حوادث دیگری را در پیش رو داشته باشیم.

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه رعایت نکات ایمنی و مقررات ساخت و ساز می تواند در پیشگیری از این رویدادهای فاجعه آمیز مؤثر باشد، افزود: نباید بار دیگر شاهد چنین رویدادهای دلخراش باشیم و شاهد شهادت چند تن از زحمت کشان آتش نشان باشیم./854/302/ب2

ارسال نظرات