۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۷۵۴۵۸
آیت الله مجتهد شبستری:

از ورود افراد ناشایست به شورای شهر جلوگیری شود

امام جمعه تبریز گفت: در انتخاب افراد باید بعد از بررسی های کامل و تایید صلاحیت وارد عرصه انتخابات شوند، تا از ورود افراد ناشایست به شورای شهر جلوگیری شود.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دفتر امام جمعه تبریز، اظهار داشت: در گزینش افراد، رضایت پروردگار و مُرّ قانون، باید معیار قرار داده شود.

وی با بیان اینکه معیار در انتخابات باید حفیظ و علیم بودن افراد باشد، ابراز داشت: حفیظ و علیم بودن اشاره به فردی دارد که متعهد و کاردان است و اگر در انتخابات اعم از شورا، مجلس و سایر انتخابات معیار این باشد قطعاً افراد شایسته انتخاب می شوند شاهد رفع مشکلات خواهیم بود.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه مبادا افرادی به هوای رسیدن به شهرت و سود دنیوی وارد شوراها شوند، خاطرنشان کرد: در انتخاب افراد باید بعد از بررسیهای کامل و تایید صلاحیت وارد عرصه انتخابات شوند، تا از ورود افراد ناشایست به شورای شهر جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه اصل مشاوره در آیات قرآن و دین مبین اسلام آمده است، ابراز داشت: در کشور ما شورای شهر و روستا یک مسأله ای است که در قانون اساسی آمده ولی در حد اهمیت مجلس شورای اسلامی نیست و از وظایف اصلی شورای شهر انتخاب شهردار است، بقیه مسائل هم فوری و ضروری نیست.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در دوره های گذشته شاهد بودیم افرادی با توسل به یکی از نمایندگان، بدون بررسی و تحقیق آن نماینده، تایید و وارد شورای شهر می شدند، در این راستا وضعیت تأسف باری بوجود آمد و با مطرح شدن در صدا و سیمای سراسری به حیثیت تبریز خدشه وارد شد.

وی با بیان اینکه اگر حرکت برای خدا باشد و با اخلاص پیش روید، خداوند هم به شما کمک می کند، ادامه داد: این نشانگر آن است که در گزینش و تایید صلاحیت افراد دقت کافی نشده بود! و افرادی که صلاحیت نداشتند به هر دلیلی کاندیدا شده و رأی آورده بودند.

آیت الله مجتهد شبستری نخستین وظیفه نمایندگان را کمک های تحقیقاتی و استفاده از منابع لازم  دانست و گفت: باید با اشراف کامل و تکیه بر تجربیات گذشته، در تایید صلاحیت افرادی که کاندید می شوند دقت شود تا افرادی مؤمن و صالح انتخاب و به شورا راه یابند.

وی با بیان اینکه کسی که وارد شورای شهر می شود باید از اوضاع فعلی جامعه خبر داشته باشد، افزود: اطلاع داشتن از اوضاع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، عمران و آبادی و اینکه شهر در چه وضیعتی به سر می برد، برای کاندیداها واجب است و بالاتر از اینها مسأله تعهد است، که افزون بر داشتن تخصص لازم، افرادی که متعهد هستند انتخاب شوند.

امام جمعه تبریز در ادامه ولایت مداری و پایبند بودن به انقلاب را از شاخصه های مهم گزینش افراد برشمرد و ابراز داشت: افراد مؤمن، متدین و متعهد افزون بر دیانت و پاک دستی باید ولایت مدار و انقلابی باشند، و در مسیر انقلاب و امام (ره) و فرامین مقام معظم رهبری حرکت کنند./202/854/ب1

ارسال نظرات