۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶
کد خبر: ۴۷۵۲۱۴
جلیلی:

شاعران به فکر قالب‌های جدید برای مضامین انقلابی باشند

وحید جلیلی از شاعران خواست تا برای مضامین انقلابی به ظرفیت‌های قالب‌های دیگر توجه داشته باشند و حتی به فکر خلق قالب‌های جدید باشند.
جلیلی

به گزارش خبرگزاری رسا، به همت مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم و با همکاری موسسه شهرستان ادب و حلقه آفتابگردان‌های مشهد، عصر شعر و نشست ادبی «شعر و حوزه انقلابی» در سالن همایش‌های دانشگاه رضوی واقع در حرم مطهر امام رضا علیه السلام برگزار شد.

این برنامه صمیمانه با حضور شعرای نخبه حوزوی از سراسر کشور، اعضای هیئت مدیره انجمن شعر طلاب قم و مشهد و شاعران حلقه آفتاب گردان‌های مشهد انجام گرفت. مجری کارشناس این عصر شعر، مصطفی محدثی خراسانی بود. در نشست ادبی «شعر و حوزه انقلابی» شاعران روحانی از سراسر کشور از جمله قم، اردبیل، ازندران، اصفهان، ورامین، مشهد، گناباد، اصفهان، گیلان، اهواز، قزوین، شوشتر، تهران و... با موضوعات شعر انقلاب، اعتراض، وحدت اسلامی، فتنه، مدافعان حرم و آیینی به شعرخوانی پرداختند.
شاعر مهمان این برنامه هم مهدی جهاندار از اصفهان بود که شعر تازه سروده او با موضوع فتنه، با استقبال گرم حضار مواجه شد.
همچنین سید مهدی موسوی رییس اداره ادبی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات بعد از خیر مقدم و ابلاغ سلام گرم دکتر محمد حسنی رییس مرکز فرهنگی هنری، چهارپاره ای در مدح پنج تن علیهم السلام خواند.
سخنران نشست ادبی شعر و حوزه انقلابی وحید جلیلی معاون فرهنگی هنری شهرداری مشهد بود. وی با استقبال گرم از محتوای اشعار قرائت شده در برنامه و تمجید از کیفیت خوب اشعار حوزویان به لزوم حضور فعال تر و تشکل یافته تر شاعران حوزوی در عرصه ادبی کشور اشاره کرد و بیان داشت: شعر حوزه، شایسته این است که سهم پررنگ تری در عرصه‌های ادبی از جمله جلسه سالانه دیدار شعرا و رهبری داشته باشد.

همچنین جلیلی به لزوم توجه به قالب‌هایی به جز غزل در عرصه شعر انقلاب اشاره کرد و از قالب غزل مثنوی به عنوان نمونه موفقی که تلفیق محتوای عرفانی و حماسی انقلاب را در بر دارد یاد کرد و از شاعران خواست تا برای مضامین انقلابی به ظرفیت‌های قالب‌های دیگر توجه داشته باشند و حتی به فکر خلق قالب‌های جدید باشند.
شاعرانی که در این جلسه به شعر خوانی پرداختند عبارتند از حجج اسلام سید بشیر حسینی، سید علی حسینی ایمنی، سید حسین سیدی، سید محمد حسینی، سید حسن و سید ابوالفضل مبارز، سید سلمان علوی، سید محمد مهدی شفیعی، رضا حاج حسینی، زهرا سپهکار، معصومه شهرکی و آقایان سید محمدجواد شرافت، رضا یزدانی، محمد مهدی خانمحمدی، سید علیرضا شفیعی، عباس همتی و محمد میرزایی بازرگانی.
از اتفاقات خوب این برنامه حضور اعضای انجمن شعر طلاب قم و مشهد و شاعران شهرستان ادب در کنار یکدیگر و پیدا شدن زمینه‌های آشنایی و همکاری‌های آینده بود./872/د102/ج1

ارسال نظرات