۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
کد خبر: ۴۷۴۹۸۱
چمران:

کاسب کاری سیاسی در حادثه پلاسکو درست نیست

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت:فراد در فضای مجازی باید بدانند که با جان انسان ها بازی کردن صحیح نیست، در این شرایط حاد کاسب کار سیاسی بودن درست نیست، باید همه منصفانه کمک کنند.
مهدي چمران رييس شوراي اسلامي شهر تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مهدی چمران رییس شورای اسلامی شهر تهران امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران با تسلیت شهادت آتش نشانان ایثارگر در حادثه پلاسکو گفت: کسانی که در جست و جو هستند در شرایط سختی در حال پیگیری امدادرسانی فعالیت می کنند.

وی افزود: ساختمانی که آتش گرفت دیروز قبل از ساعت 8 صبح  دچار حادثه شد و در خیابان جمهوری بین میدان استقلال و چهارراه فردوسی قرار دارد که ساختمانی قدیمی است و  کار ساخت آن در سال 1337 شروع شده بود، هم اکنون نزدیک به 58 سال از ساخت این ساختمان می گذرد و نخستین ساختمان اسکلت فلزی بلندمرتبه شهر تهران بوده است.

چمران با بیان این که بیشتر این ساختمان کارگاه های بافندگی، تریکو و انبار بوده است، اظهار داشت: حدود 33 هزار متر مربع زیر بنا داشته و دیروز ساعت 8 صبح که هنوز علت آن مشخص نشده دچار حریق می شود و در کمتر از 3 دقیقه از 10 ایستگاه آتش نشانی به آنجا اعزام می شود و بلافاصله کار خود را آغاز می کنند و موفق می شوند آتش را خاموش کنند.

وی ادامه داد: حدود ساعت 11 و سی دقیقه 3 انفجار پی درپی رخ می دهد و دوباره طبقات بالای ساختمان آتش می گیرد، البته گفته می شود چون ساختمان قدیمی بوده و گازکشی نشده بوده از گازوئیل برای گرمایش استفاده می کرده است که در طبقات بالایی منبع های گازوئیل بوده و در اثر حرارت بسیار مجددا ساختمان را به آتش می کشد و چند ساعت در آتش سوختن ساختمان سبب می شود که تمام ستون ها گرم و داغ شود و وقتی طبقات بالا بر اثر آتش فرو می ریزد ضربه محکمی به طبقات می زند و تمام را تخریب می کند به گونه ای که 15 طبقه به 3 طبقه تبدیل شده است.

رییس شورای شهر تهران با بیان این که دیشب حجم در حد سه طبقه بود و الان در حد دو طبقه شده است، ابراز داشت: همه این حجم 15 طبقه فشرده می شود و در هم فرورفته است، راه های به زیر زمین پیدا شد و در آنجا هنوز آتش وجود دارد و موادقابل اشتعال هنوز در حال سوختن است و دود از آنجا بلند می شود.

وی عنوان کرد: وقتی که آتش سوزی طبقه پایان می پذیرد مردمی که وسایل آن ها به ویژه اسناد در آنجا بوده برای آوردن اسناد و وسایل اقدام می کنند که توسط آتش نشانان و پلس سعی می شود که تخلیه شود که خوشبختانه 3 طبقه بالا کسی نبوده و همه را تخلیه می کنند اما در سایر طبقات و مغازه ها امکان این که افرادی حضور داشته باشند و باقی مانده باشند وجود دارد و هنوز آمار درست و دقیقی از آن ها در دست نیست.

چمران خاطرنشان کرد: تعدادی از آتش نشانان که برای اطفای حریق و برای آوردن مردم از ساختمان به بیرون حضور پیدا کرده بودند و حدود 25 نفر بودند که ساختمان فرو می ریزد و همه آتش نشانان و سایر مردم در آنجا گرفتار می شود، با انبوهی از آهن آلات در هم فشرده روبه رو هستیم و هنوز همه چیز در حال سوختن با درجه حرارت بسیار بالا است که نمی شود نزدیک آن شد.

وی اضافه کرد: با انواع وسائل سعی می شود که آوارها برداشته شده و به پیکر افراد رسیده شود، چیزی که اتفاق افتاد یک حادثه بود، در عرض 3 سال 14 بار به این ساختمان اخطار داده شده بود که امنیت ندارد، آخرین تذکری هم که داده شد مردادماه امسال بود که برای دادستانی، قوه قضائیه و همه دستگاه ها رونوشت فرستاده شد که ساختمان امنیت ندارد و باید ایمن شود.

رییس شورای شهر تهران گفت: بنده هشدار می دهم و ساختمان های دیگری هم متأسفانه با این شرایط وجود دارد که بایستی شرایط ایمنی و امنیت کار رعایت شود، متأسفانه یکی از آتش نشانان به دلیل شدت جراحت و سوختگی که قبل از فروریختن ساختمان اتفاق افتاده بود وفات کرد و وضعیت بقیه هنوز مشخص نیست.

وی افزود: افراد در فضای مجازی باید بدانند که با جان انسان ها بازی کردن صحیح نیست، اخبار و شایعات نادرست را منتشر کردن نادرست است ودر این شرایط حاد کاسب کار سیاسی بودن درست نیست، باید همه منصفانه کمک کنند همانگونه که همه دستگاه ها وارد عمل شدند./1323/پ202/ج1

ارسال نظرات