۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۴۷۴۹۳۹
امام جمعه شهرری:

دخالت انگلستان در بحرین برای غارت نفت این کشور است

امام جمعه شهرری با اشاره به مظلومیت مردم بحرین و دخالت انگلستان که هدفش به یغما بردن نفت بحرین است، گفت: امروز مردم بحرین شرایط سختی را سپری می‌کنند، آل خلیفه به عنوان مزدور انگلیس با فروش نفت سلاح خریده و علیه مردم خود از آنها استفاده می‌کند.
حجت الاسلام شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی جمعه که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: تقوای انسان با ترک گناه و ترک شبهات ارزیابی می‌شود.

امام جمعه شهرری با تاکید به اینکه انسان باید در همه امور از خداوند استمداد بطلبد، گفت: همه امور عالم با اراده الهی محقق می‌شود انسانهای مومن برای کسب زندگی پاک باید از خداوند توفیق بخواهند زیرا زندگی سالم با تزکیه نفس و انجام عمل خیر میسر می‌شود.

امام جمعه شهرری در خطبه دوم، اظهار داشت: حادثه تلخ ساختمان پلاسکوی تهران که عده‌ای از جان برکفان آتش نشانی در آن گرفتار حریق شدند بسیار ناراحت کننده و تاسف انگیز بود بی تردید خداوند متعال نام آنان را در ردیف شهدا و مجاهدان قرار خواهد داد.

وی درباره اینکه پیامبر(ص) فرمودند: اگر کسی برای خاموش کردن آتشی و یا فرو نشاندن سیلابی اقدام کند به طور قطع جایگاهش بهشت است، تصریح کرد: تلاش به موقع مسؤولان در این امر جای تقدیر و تشکر دارد شهردار تهران نیز با این حال که در تهران حضور نداشت با شنیدن این حادثه در محل فاجعه حاضر و اقدامات لازم را انجام داد.

امام جمعه شهرری ادامه داد: مسؤولان باید طبق فرمان رهبر معظم انقاب ابعاد حادثه را بررسی کنند و قوه قضاییه نیز در این قضیه با برخورد جدی وارد عمل شود.

وی دیماه و بهمن ماه را دنیایی از خاطرات برای مردم ایران بیان کرد و گفت: این ایام یوم‌الله است در این ایام خداوند متعال انقلاب اسلامی را به مردم ما عنایت کرد دشمنان قبل از پیروزی انقلاب تنها به نابودی اسلام و شیعیان فکر می‌کردند که با انقلاب اسلامی نقشه آنان نقش برآب شد.

حجت الاسلام شاهچراغی در ادامه با تاکید به اینکه مردم باید در حفظ دستاوردهای انقلاب کوشا باشند و از هیچ اقدامی کوتاهی نکنند، گفت: وحدت و انگیزه الهی انقلاب اسلامی را به ثمر رساند و این مهم با پیروی از ولایت به سرانجام رسید و امروز پاسداری از این ارزش گرانسنگ وظیفه همه مردم است.

امام جمعه شهرری ایجاد اختلاف داخلی را از نقشه های دشمنان بیان کرد و اظهار داشت: وحدت عامل اقتدار ملت ایران و شکست دشمنان در تحقق اهدافشان است و این وحدت تنها با اطاعت از اوامر و نواهی رهبر معظم انقلاب به وجود می‌آید.

وی با یاد کردن روز ششم آبان که سالروز قیام مردم آمل است، عنوان کرد: قیام مردم آمل به قدری مهم است که امام راحل در وصیتنامه سیاسی خود از آن یاد می‌کنند، لازم است مردم در همه عرصه‌ها مانند مردم آمل محکم و استوار باشند.

وی با اشاره به مظلومیت مردم بحرین و دخالت انگلستان که هدفش به یغما بردن نفت بحرین است، خاطرنشان کرد: امروز مردم بحرین شرایط سختی را سپری می‌کنند، آل خلیفه به عنوان مزدور انگلیس با فروش نفت سلاح خریده و علیه مردم خود از آنها استفاده می‌کند./201/813/ب1

ارسال نظرات