۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۴۷۴۸۳۶

ایران میزبان نخستین اجلاس گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب

همایش «گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب» با حضور اندیشمندان برجسته ایرانی و عربی برگزار می‌شود.
س

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات دبیرخانه گفت‌وگوهای فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نظر دارد با مشارکت مجموعه‌ای از مراکز دانشگاهی و فرهنگی ایران و عرب، همایش «گفتگوهای فرهنگی ایران و جهان عرب» را با حضور اندیشمندان برجسته ایرانی و عربی برگزار کند.

این همایش با هدف گسترش تفاهم و تعامل و همچنین تقویت نقش و سهم نخبگان و اندیشمندان ایرانی و عرب در مسیر حل و فصل چالش‌های موجود در مسیر روابط فرهنگی فیما بین و به منظور پیدا کردن راه‌حل‌های مشترک جهت برون رفت از آن با استفاده از گفتگوهای فرهنگی میان اندیشمندان ایرانی و عرب برگزار می‌شود. بنابراین از اساتید، پژوهشگران و دانشجویان دعوت به عمل می‌آید مقالات خود را در یکی از محورهای زیر به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

از صاحبان مقالات برتر جهت ارائه اثر علمی خود در پیش نشست‌های منطقه‌ای و همچنین اجلاس تهران دعوت به عمل خواهد آمد. مقالاتی که بر اساس شیوه نامه‌های علمی- پژوهشی تدوین شود در فصلنامه روابط فرهنگی بین‌المللی منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بیان کرد: اجلاس گفتگوی فرهنگی بین ایران و جهان عرب از دوم تا پنجم بهمن با حضور 85 نخبه از 12 کشور جهان عرب در تهران و اختتامیه آن در مشهد برگزار می‌شود.

ابوذر ابراهیمی ترکمان افزود: قرار است در این اجلاس شش محور مختلف از جمله جایگاه جوانان و زنان اندیشمند ایرانی و عرب در شش دانشگاه مختلف از جمله دانشگاه های علامه طباطبایی و الزهرا (س) بررسی شود./101/816/ب1

ارسال نظرات