۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۷۳۸۷۴
امام جمعه زنجان:

جمهوری اسلامی به برکت ولایت فقیه امن ترین کشور منطقه است

امام جمعه زنجان با اشاره به حمایت همه جانبه روحانیت از انقلاب در زمان پیروزی آن، گفت: این انقلاب نزدیک به 40 سال با رهبری امام خمینی (ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری با حمایت های همه جانبه روحانیت انقلابی همیشه در صحنه، به پیروزی رسیده و با همه توطئه هایی که دشمنان طراحی کرده و می کنند، امروز امن ترین کشور منطقه است.
امام جمعه زنجان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان، امروز جمع طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) زنجان، با اشاره به مقام حضرت معصومه (س) در روایات ائمه (ع)، گفت: ایشان بانویی کریمه و صاحب مقام شفاعت است که طبق روایات معصومین (ع) زیارت با معرفت ایشان سبب وجوب دخول در بهشت است.

وی در ادامه شهر مقدس قم را به برکت وجود حضرت معصومه (س) محل انتشار علوم اهل بیت (ع) دانست و اظهار داشت: در روایت معصوم (ع) آمده است که در هنگام تمجید از مقام این بانوی بزرگوار می فرماید که "منها تفیض العلم ..." یعنی از این شهر و از کنار بارگاه این بانوی بزرگوار است که علم به سایر نقاط دنیا و کشور منتقل می ود که امروز به وضوح شاهد این امر مهم هستیم.

این مقام مسؤول در ادامه وجود فقها را نعمتی برای هر قوم و ملت قلمداد و تصریح کرد: اگر خداوند ملتی را به واسطه اعمالشان دوست داته باشد، فقهای قوم و اسلام شناسان آنها را افزایش داده و جاهلان آنها را کمتر می کند، هر چند این جاهل مدرک بالای علمی هم داشته باشد اما چون با عوالم الهی بیگانه است، جاهل تلقی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: نقطه مقابل این امر هم امکان دارد، یعنی این که اگر خداوند برای ملتی به سبب اعمال ناپسند آنها شر مقدر کند، جاهلان آنها افزایش یافته و فقها و اسلام شناسان کمتر و غریب می شوند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به حمایت همه جانبه روحانیت از انقلاب اسلامی از زمان پیروزی آن تاکنون، گفت: این انقلاب نزدیک به 40 سال با رهبری امام خمینی (ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری با حمایت های همه جانبه روحانیت انقلابی همیشه در صحنه، به پیروزی رسیده و با همه توطئه هایی که دشمنان طراحی کرده و می کنند، امروز امن ترین کشور منطقه است.

وی در پایان با اشاره به سبب همه این برکت ها و قدرتمندی ها، تأکید کرد: همه این برکت ها به سبب وجود و حضور فقیه و ولایت فقیه است که البته مردم نیز قدر دانسته و از آن تبعیت می کنند و امروز نیز نتیجه و حاصل آن را که نعمت شیرین امینت است، به وضوح مشاهده می نمایند./949/202/ب3

ارسال نظرات