۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۴۷۳۴۶۱
امام جمعه موقت زنجان:

بیش از حد کوچک نشان دادن شخصیت خود، تواضع نیست

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به این که برخی ها در ترجمه کلمه تواضع دچار اشتباه شده اند، گفت: انسان نباید تواضع را اشتباه معنا کند، یعنی این که بسیار پایین گرفتن شخصیت خود تواضع نیست بلکه باید خود را همان اندازه ای که هستیم، نشان دهیم.
حجت الاسلام موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام سید رضا موسوی، امام جمعه موقت زنجان و مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، امروز در همایش علما و مبلغان زنجان، با اشاره به این که برخی ها در ترجمه کلمه تواضع دچار اشتباه شده اند، گفت: انسان نباید تواضع را اشتباه معنا کند، یعنی این که بسیار پایین گرفتن شخصیت خود تواضع نیست.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: بلکه باید خود را همان اندازه ای که هستیم، نشان دهیم؛ یعنی نه خود را در اندازه های جناب سلمان و ابوذر در تقوا نشان دهیم و نه آنقدر پایین که در چشم مردم جلوه مناسبی نداشته باشد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه اظهار داشت: انسان و شخصیت وی تحت زبان و لسان او محفوظ و پنهان است، به این صورت که تا سخن نگفته و کلماتی بر زبان جاری نکرده باشد، شخصیت او برای مردم پنهان است.

مسؤول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان در ادامه تصریح کرد: زمانی که انسان شروع به سخن گفتن کرد، تمام علم و ادب وی برای همگان مشخص خواهد شد، بعضا انسان های متواضعی هستند که پس از شروع به سخن شخصیت والای آنها در علم و ادب و سخنوری برای مردم آشکار می شود.

امام جمعه موقت زنجان در پایان با تقبیح دراز کردن دست نیاز به سوی هر کسی، گفت: به سوی هر کسی نباید دست نیاز دراز کرد، چرا که اظهار نیاز به افراد دیگر یعنی اسارت در دست او، اما اظهار توانایی و غنا در عین نداری مقابل مردم سبب بزرگی است، اما در صورت اضطرار برای احتیاج، از هر کسی نباید طلب حوائج کرد.

گفتنی است؛ همایش ماهانه علما و مبلغان زنجان یکی از سنت های حسنه ای است که در دو سال اخیر با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان و تبلیغات اسلامی استان، برگزار شده و یک گردهمایی صمیمی و در عین مجلسی برای ارائه اطلاعات به روز و مباحثه طلبگی به حساب می آید./203/949/ب1

ارسال نظرات