۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۷۳۳۶۳
همزمان با دهه فجر؛

هفت باب خانه عالم در بجنورد به بهره‌برداری می‌رسد

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد گفت: همزمان با دهه فجر امسال هفت باب خانه عالم در روستاهای شهرستان بجنورد به بهره‌برداری رسیده و روحانی مبلغ در این روستاها مستقر می‌شود.
حجت الاسلام هدایتی - رییس تبلیغات اسلامی بجنورد

حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از افتتاح هفت باب خانه عالم در روستاهای این شهرستان خبر داد و افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی همزمان با دهه فجر، افتتاح خانه عالم در روستاهای بجنورد است.

وی افزود: همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خانه عالم در روستاهای جمی، تاتار، پیروز، رئین، کچرانلو، اوزون بیجه و گیفان بجنورد به بهره‌برداری می‌رسد.

حجت‌الاسلام هدایتی ادامه داد: از این خانه‌های عالم تاکنون خانه عالم روستاهای کچرانلو و تاتار به بهره‌برداری رسیده و دیگر خانه‌های عالم هم در ایام دهه فجر با حضور مسؤولان به‌صورت رسمی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح این خانه‌های عالم امکان استقرار روحانی به‌ صورت دائم در این روستاها فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود همزمان با دهه فجر امسال روحانی مبلغ هم در این روستاها مستقر شود.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی بجنورد تحت پوشش قرار دادن اقشار روستایی برای استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی روحانیان را از جمله اهداف تأسیس خانه‌های عالم عنوان کرد و افزود: اکنون شهرستان بجنورد دارای ۲۸ خانه عالم است.

حجت‌الاسلام هدایتی همچنین از تعمیر، مرمت و تجهیز هشت باب خانه عالم روستایی در شهرستان بجنورد خبر داد و اظهار کرد: آماده‌سازی و تعمیر این خانه‌های عالم در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه دینی است.

وی با بیان اینکه مستقر کردن روحانی در مناطق روستایی به‌ ویژه در مناطق محروم از مهم‌ترین رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: خانه‌های عالم با هدف ترویج فرهنگ اسلامی و جلوگیری از بروز و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی در روستاهای پرجمعیت تأسیس می‌شوند.

حجت‌الاسلام هدایتی اظهار داشت: خانههای عالم به‌ عنوان پل ارتباطی میان مردم و مساجد در روستاها، نقش مهمی در توسعه فعالیتهای فرهنگی و دینی در مناطق روستایی ایفا میکنند، بر این اساس باید در کنار توجه به احداث خانه عالم در مناطق مورد نیاز، نسبت به مرمت و نگهداری آنها هم اقدام شود.

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد تصریح کرد: در این راستا اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بجنورد با تخصیص 340 میلیون ریال اعتبار برای تعمیر و مرمت و همچنین تجهیز خانه‌های عالم در شهرستان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: انجام عملیات لوله‌کشی انشعابات آب و گاز در خانه‌های عالم روستاهای گیفان، کچرانلو و تاتار ازجمله اقدامات انجام شده است.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: خانه‌های عالم در روستاهای حصارحسینی، لنگر، باغچق، بیدک، بدرانلو، قراجه، ارکان و نوده ازجمله خانه‌های عالمی هستند که با تخصیص اعتبارات لازم نسبت به تعمیر، مرمت و تجهیز آنها اقدام شده است./9314/302/ب2

ارسال نظرات