۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۴۷۲۲۴۸
خالقی:

جشنواره عمار برآمده از متن مردم است

کارگردان مستند«پایان غرور» گفت: جشنواره عمار یک جشنواره انقلابی و جهادی است که توانسته است مردمی را که با سینما و فیلم بیگانه بوده اند را به تماشای فیلم بکشاند.
خالقی

محمدمهدی خالقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ویژگی های جشنواره مردمی فیلم عمار، گفت: عمار یک جشنواره مردمی، انقلابی و جهادی است که توانسته است قله های متعددی را فتح کند.

وی افزود: یکی از ویژگی های مهم جشنواره عمار، مردمی بودن آن است که توانسته است، بخش عمده ای از مخاطبین بالقوه ای که با سینما و تماشای فیلم بیگانه اند را به پای تماشای فیلم کشانده و این ظرفیت را به فعلیت برساند.

کارگردان «گروه سرود»، تصریح کرد: این سرمایه گذاری بر روی مخاطبان که قشرهای مختلفی در کشور را تشکیل می دهد، می تواند اثرات بسیار مناسبی در موضوع فرهنگ سازی داشته باشد و همین موضوع هم سبب شده تا یک رقابت در بخش پذیرش و اقبال مردمی از آثار اکران شده در این جشنواره را شاهد باشیم که اتفاقی نادر در فضای سینما و هنر کشور است.

خالقی، حضور در بین لایه های مختلف اجتماعی را از دیگر ویژگی های اکران مردمی این جشنواره برشمرده و خاطرنشان کرد: اکران آثار تولید شده در قالب جشنواره عمار در نقاط جغرافیایی مختلف و در لایه های اجتماعی متفاوت، سبب شده است که فیلم سازان ذائقه مخاطبین را بهتر درک کرده و بتوانند تولید آثار خود را در فضای مناسب تری قرار دهند.

این فیلمساز در پایان تأکید کرد: این جشنواره سوژه هایی مختلفی را که شاید تاکنون دیده نشده بود را به صحنه تولید بکشاند که این خود یک دستاورد بزرگ است و سبب اقبال مردم به این جشنواره شده است چرا که برآمده از سوژه ها و موضوعات مردمی بوده و توانسته است جبهه جدیدی را که بر اکران و تماشا استوار است را به وجود آورد./872/302/ب3

ارسال نظرات