۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۴۷۱۹۸۵
مدیر حوزه علمیه قزوین:

آیت الله شرعی عمر خود را وقف نشر و گسترش معارف اهل بیت کرد

حجت الاسلام عباسی گفت: آیت الله شرعی عمر با برکت خود را وقف نشر و گسترش معارف خاندان عصمت و طهارت و شکوفایی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور کرد.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله شرعی(ره) که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فاطمیه قزوین برگزار شد، به خدمات ارزشمند و ماندگار این شخصیت برجسته انقلابی اشاره کرد و گفت: خدمات و تلاش‌های خالصانه آن عالم مجاهد در قبل و بعد از انقلاب و تأسیس و گسترش نهادهای حوزوی، فراموش شدنی نیست.

حجت الاسلام عباسی ابراز کرد: آیت الله شرعی که پرورش یافته محضر بزرگانی همچون حضرات آیات بروجردی، امام خمینی، صدر، خوانساری، اراکی و گلپایگانی بود و عمر با بركت او در نشر و گسترش معارف خاندان عصمت و طهارت(ع) و ارائه خدمات گوناگون فرهنگی، علمی، سیاسی، اجتماعی و تربیتی سپری شد.

آیت الله شرعی در راه نهضت بزرگ اسلامی خستگی ناپذیر بود

وی با بیان اینکه آیت‌الله شرعی از یاران با وفای حضرت امام راحل و یاور روزهای سخت نهضت بزرگ اسلامی بود، افزود: این عالم مجاهد و مبارز خستگی ناپذیر، عمر با برکت خود را وقف نشر و گسترش معارف خاندان عصمت و طهارت و شکوفایی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور کرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: ایشان با توجه‌ به‌ توانایی‌ و استعداد بانوان‌ در کسب‌ علوم‌ حوزوی‌ و لزوم‌ ارائه آموزش های‌ علمی‌ و دینی‌ به‌ آنان‌ و ارائه‌ الگوی‌ عینی‌ در این‌ امر، در قبل‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ تأسیس‌ مدرسه‌ای‌ جهت‌ آموزش‌ حوزوی‌ دختران‌ اقدام کرد که‌ این‌ تلاش‌ به‌ رغم‌ کارشکنی‌های‌ رژیم‌ طاغوت‌ با مساعدت‌ و همکاری‌ شهید آیت‌الله‌ قدوسی‌ به‌ نتایج‌ موفقیت‌ آمیز رسید.

وی در پایان گفت: آیت الله شرعی در دوران دفاع مقدس با حضور در جبهه های جنگ تحمیلی روحیه رزمندگان اسلام را افزایش می داد و فرزند خود را در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرد./101/853/ب1

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظرات