۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۴۷۱۵۲۸
فرمانده سپاه کربلا:

سیاست های اقتصاد مقاومتی با شعار و سخنرانی محقق نمی شود

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به این که تنها با شعار و سخنرانی نمی توان به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور امیدوار بود، گفت: مسؤولان به جای شعار باید در عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانند.
فرمانده سپاه کربلا مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا نکا، سردار محمدحسین بابایی، فرمانده سپاه کربلا عصر امروز در جلسه راهبردی اقتصاد مقاومتی نکا با مهم ارزیابی کردن مسأله اقتصادی در جامعه اسلامی و ضرورت تحقق سیاست های آن از سوی مسؤولان گفت: راه حل مشکلات اقتصادی کشورمان در گرو تحقق عملی مسأله اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی کشور را در برابر نفوذ اقتصادی دشمن مصون نگه خواهد داشت، افزود: بدون تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی کشور نمی تواند در برابر هجمه های اقتصادی غرب ایستادگی و مقاومت کند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی به معنای بهره گیری از ظرفیت های داخلی کشور است، خاطرنشان کرد: نگاه به بیرون و وابسته نگه داشتن کشور به خارج دردی از مشکلات اقتصادی کشور دوا نخواهد کرد.

سردار بابایی با بیان این که نباید نسبت به ظرفیت های داخلی کشور بی تفاوت باشیم، گفت: اگر مسؤولان از همه ظرفیت های موجود در کشور به منظور تحقق سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی استفاده کنند به حتم بسیاری از توطئه های اقتصادی دشمن خنثی خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان این که تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران، یکی از راه های مهم دشمنان برای جلوگیری از پیشرفت و توسعه است، خاطرنشان کرد: اگر پایه های اقتصادی کشور سست و متزلزل باشد، دشمن به راحتی می تواند در بخش های مهم کشورمان نفوذ کند.

سردار بابایی با تأکید بر این که امروز همه تمرکز مسؤولان باید بر ظرفیت های داخلی باشد، افزود: متأسفانه بسیاری از ظرفیت های درونی نادیده گرفته شده و برخی مسؤولان تنها به دنبال کمک از بیرون هستند.

وی با بیان این که واردات بی رویه و نگاه به بیرون، سم مهلکی برای اقتصاد کشور است، بیان داشت: اگر مسؤولان به دنبال رفع معضل بیکاری در کشور هستند باید از واردات غیر ضروری به کشور پرهیز کنند.

فرمانده سپاه کربلا با اشاره به این که دشمنان انقلاب اسلامی از همان روزهای ابتدای پیروزی نهضت تلاش کردند تا ملت ایران برای همیشه وابسته خود کنند، تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با پیروزی نهضت، روح خود باوری را در ملت ایران زنده کردند.

سردار بابایی با بیان این که متأسفانه بسیاری از سرمایه های موجود در کشور نادیده گرفته شد، بیان داشت: تمرکز بر روی تولید داخل و تقویت زیرساخت های داخلی کشور بهترین راه تقویت اقتصاد درونی کشور است.

فرمانده سپاه کربلا با بیان این که در فرهنگ اقتصاد مقاومتی استفاده از تمام ظرفیت‌ها و امکانات مدنظر است، گفت: اقتصاد مقاومتی با شعار هر خانه یک کارخانه و هر ایرانی یک تولیدکننده عمل می‌کند که غیر از این نیاز به سرمایه‌های کشورهای ثروتمند صنعتی دنیا دارد که شامل حال کشور ما در شرایط فعلی نبوده و سعی بر این است که به جای سرمایه، افراد تعیین کننده قرار بگیرند.

سردار بابایی با اشاره به این که وقتی نگاه اقتصاد مقاومتی در کشور حاکم نباشد روستاها از حالت تولیدی به ویلاسازی تبدیل می شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه با توجه به تأکیدات چند ساله مقام معظم رهبری درباره مسأله اقتصاد مقاومتی هنوز اقدام اثربخشی در لایه های مهم کشور صورت نگرفته است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با تأکید بر این که تنها با شعار و سخنرانی نمی توان به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور امیدوار بود، گفت: مسؤولان به جای شعار باید در عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی در برابر تحریم، تهدید، جنگ و فشار مقاوم بوده و هیچ گاه تسلیم نخواهد شد، افزود: اقتصاد مقاومتی وابستگی کشورمان به بیرون را به حداقل کاهش خواهد داد و موجب حفظ استقلال کشور خواهد شد.

فرمانده سپاه کربلا هماهنگی با میزان پول مردم، سهولت دسترسی برای تولیدکننده و قطع شدن وابستگی به صنایع سنگین را مهم‌ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی در پیشبرد اهداف اقتصادی تولیدمحور با نگاه به درون برشمرد.

وی با بیان این که برای موفقیت در بخش هایی نظیر اقتصاد نباید خود را وابسته به دولت بدانیم، تصریح کرد: متأسفانه امروز کشور به جای توجه به مسأله مهمی همچون اقتصاد مقاومتی درگیر بازی های سیاسی است.

سردار بابایی اقتصاد دولتی را شکست خورده دانست و با بیان این که سهم مردم در اقتصاد داخلی باید هر روز گسترش یابد، تصریح کرد: با اقتصاد دولتی نمی توانیم کشور را از توطئه های اقتصادی دشمنان رهایی دهیم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان این که امنیت بر پایه مردم‌سالاری در کشور نمونه‌ای از اتکا به مردم در کشور است، خاطرنشان کرد: اگر مشکل اقتصاد ما می‌خواهد مانند امنیت کشور برطرف شود باید مردمی شده و از حالت دولتی خارج شود.

سردار بابایی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فرهنگی کشور اشاره کرد و با بیان این که توجه به مباحث فرهنگی یک ضرورت مهم است، گفت: اصلاح فرهنگ داخلی نیازمند خارج شدن فرهنگ از حالت دولتی و مردمی شدن آن است.

وی با بیان این که متأسفانه امروز نگاه دولت به مسائل فرهنگی کشور کمرنگ و در حاشیه قرار دارد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن هجمه های فرهنگی بسیاری را برای مقابله با نظام اسلامی در دستور کار دارد، باید شاهد تقویت مبانی دینی و انقلابی از سوی متولیان فرهنگی در جامعه باشیم./1317/202/ب2

ارسال نظرات