۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
کد خبر: ۴۷۱۴۸۲
مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت:

انگیزه تحصیلی، رمز موفقیت طلاب است

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم کوهدشت داشتن و تقویت انگیزه را مهم ترین عامل در موفقیت هر طلبه ای دانست و گفت: در این راستا عوامل مختلفی همچون اساتید، فضای حوزه و ابزارهای آموزشی نقش بسزایی دارند که باید مورد توجه حوزه قرار گیرد.
حوزه

حجت الاسلام محمدرضا سبحانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: طلاب در امر تحصیل و موفقیت در مسیر طلبگی نیاز به اراده و انگیزه قوی دارند.

وی با اشاره به وجود انگیزه ابتدایی طلاب در انتخاب مسیر طلبگی، افزود: این انگیزه در طول مسیر طلبگی و در مدارس علمیه باید تقویت شود.

مدیر حوزه های علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت انگیزه در تحصیل را رمز موفقیت تحصیلی طلاب دانست و اظهار داشت: داشتن انگیزه طلاب در امر تعلیم و تربیت امری بسیار مؤثر بوده و تلاش، کوشش و پشتکار طلاب را افزایش می دهد.

وی به نقش اساتید در تقویت انگیزه تحصیلی طلاب اشاره کرد و بیان داشت: اساتید با توجه به ارتباط مستقیمی که با طلاب دارند باید اعتماد به نفس این قشر را تقویت کنند.

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به نقش طلبه در هدایت جامعه و فعالیت در عرصه های گوناگون، خاطرنشان کرد: در طول تحصیل باید مسؤولیت پذیری طلبه از ابتدا مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: اعتماد به نفس، خودباوری و مسؤولیت پذیری از ویژگی هایی هستند که در کنار تحصیل و تهذیب طلاب باید به آن پرداخته شود و در این راستا اساتید حوزه بیشترین نقش را دارند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت با اشاره به حضور اساتید توانمند و مجرب حوزه در مدارس علمیه، بیان داشت: این مدرسه از ظرفیت اساتید در تعلیم و تربیت طلاب به خوبی بهره مند می شود.

وی در ادامه ابزار آموزشی و فضای حوزه را از دیگر عوامل تأثیرگذار در ایجاد و تقویت انگیزه طلاب دانست و یادآور شد: مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت از فضای تحصیلی مناسبی برای طلاب برخوردار است.

اشتغال به تحصیل 160 طلبه در مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت

حجت الاسلام سبحانی با اشاره به فعالیت مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت در سطح یک و دو، بیان داشت: در این مدرسه شاهد تحصیل 160 طلبه در این دو سطح هستیم.

وی خاطرنشان کرد: 25 نفر از طلاب مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت در دو کلاس سطح دو در پایه های هفت و هشت مشغول تحصیل هستند.

مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) کوهدشت افزود: 11 نفر از اساتید حوزه علمیه در امر تحصیل و تربیت طلاب این مدرسه فعالیت دارند.

وی در پایان گفت: در جهت بهبود فضای آموزشی مدرسه باقرالعلوم(ع) کوهدشت و فراهم ساختن فضای مناسب تحصیلی و آموزشی در سال جاری تعمیرات اساسی در این مدرسه انجام شده است./9459/302/ب2

ارسال نظرات