۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۴۷۰۸۵۷
استاد حوزه علمیه:

قرب الهی با معرفت و شناخت ائمه معصومین حاصل می‌شود

استاد حوزه علمیه گفت: معرفت اساس خلقت است، خداوند انسان را خلق کرد تا او را بشناسد و این شناخت با شناخت امام حاصل می‌شود و امام عالی‌ترین نور اعلی است که انسان را به قرب الهی نزدیک می‌کند.
شجاعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد شجاعی، استاد حوزه و دانشگاه پنجشنبه شب در حسینیه اثنی عشری شهرری به تفسیر زیارت جامعه کبیره پرداخت و گفت: هیچ عملی در بین اعمال همانند زیارت با معرفت انسان را به قرب الهی نزدیک نمی‌کند.

وی با بیان اینکه از امام صادق(ع) درباره فضیلت زیارت امام رضا(ع) پرسش شد و ایشان فرمودند: اگر کسی به حق معصوم معرفت داشته باشد گناهان او رفع می‌شود و این معرفت یعنی آنکه شما بدانید که این امام واجب الاطاعة، قریب و شهید است، بیان داشت: امام صادق(ع) درباره زیارت امام حسین(ع) می‌فرمایند: اگر کسی به زیارت امام حسین(ع) برود و عارف به حق ایشان باشد و امامتش را قبول داشته باشد خداوند همه گناهان او را می‌بخشد.

شجاعی در ادامه با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم(ع)، ابراز کرد: ایشان فرمودند: کمترین چیزی که به زائر امام حسین(ع) عطا می‌شود آن است که تمام گناهان او را خداوند می‌بخشد به شرط آنکه عارف به حق و حرمت ایشان باشد و امامتش را نیز قبول داشته باشد.

این استاد دانشگاه در تبیین و لزوم وجود معرفت نسبت به امام معصوم، گفت: معرفت اساس خلقت است خداوند انسان را خلق کرد تا او را بشناسد و این شناخت با شناخت امام حاصل می‌شود و امام عالی‌ترین نور اعلی است که انسان را به قرب الهی نزدیک می‌کند.

این استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه معرفت نسبت به معصوم انسان را به کمال می‎رساند، عنوان کرد: شناخت معصوم انسان را به صفات الهی شبیه می‌کند و ائمه اطهار(ع) الگوی ظاهری خداوند در عالم هستی به شمار می‌روند.

شجاعی آرامش انسان را در شبیه شدن به خداوند دانست و گفت: ائمه اطهار بهترین اسوه و الگو برای بشر بوده به همین سبب اطاعت از آنها بر همگان واجب است و عدم اطاعت از آنان سبب غرق شدن انسان در تاریکی و ظلمت می‌شود.

وی با بیان اینکه زائر در هنگام زیارت باید بداند که همه شؤوناتش باید شبیه به معصوم شود، بیان داشت: کسی که حدود الهی را رعایت نمی‌کند بدترین رفتارها را نسبت به معصومین انجام می‌دهد.

این استاد دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: برای شبیه شدن به معصوم لازم است انسان از عمق وجود این مهم را بخواهد و رذائل اخلاقی را از خود دور و صفات نیکو را از ائمه معصومین دریافت کند./813/202ب2

ارسال نظرات