۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۷۰۶۸۴

مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در حوزه علمیه زینب کبری ارومیه برگزار شد

مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه با حضور معاون امور روحانیان در سپاه شهدای آذربایجان غربی و جمعی از اساتید و طلاب این مدرسه برگزار شد.
حماسه 9 دی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در مدرسه علمیه زینب کبری(س) ارومیه با حضور معاون امور روحانیان در سپاه شهدای آذربایجان غربی و جمعی از اساتید و طلاب این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام جلیل طاهری، معاون امور روحانیان در سپاه شهدای آذربایجان غربی در این مراسم، اظهار داشت: عناصری که سبب به وجود آمدن فتنه 88 شده و نظام سلطه را تحریک کرد تا در این موضوع مداخله کنند، همان هایی هستند که گفتمان سازش با آمریکا را مطرح می کنند.

وی افزود: تشدید اختلافات داخلی که قبل از فتنه 88 دشمن زمینه این اختلافات را ایجاد کرده و زمینه را برای فتنه فراهم کرده بود، سبب آشفتگی کشور شد.

معاون امور روحانیان در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه اختلاف بیانداز و نابود کن تز جدید غرب در برابر کشورهای اسلامی است، گفت: در دولت نهم خدمات زیادی صورت گرفت ولی بر اثر انتقادها و هجمه به یکدیگر زمینه اختلاف را ایجاد کردند که هم از بیرون و هم از داخل به دولت فشار می آوردند.

وی با اشاره به تلاش عوامل داخلی برای ترغیب دشمنان به عنوان حمایت از احزاب، خاطرنشان کرد: هاشمی استخوانی در گلوی نظام شده، خانواده او با تمام وجود برای فتنه مایه گذاشته و دشمنان را برای مداخله و انجام کار اساسی وسوسه کردند.

حجت الاسلام طاهری با توجه به تجربیات دشمنان در براندازی نظامها با استفاده از انقلاب مخملی، گفت: دشمن در چند کشور اطراف این کار را کرده و نتیجه گرفته بودند اما در مورد ایران اشتباه کردند،

وی افزود: حمد که خدای متعال دشمنان ما را از احمقان قرار داده است که نمی دانستند ایران گرجستان یا دیگر کشورها نیست، غیرت دینی و بافت فرهنگی و سیاسی کشور از هر لحاظ با دیگر کشورها فرق می کند.

معاون امور روحانیان در سپاه شهدای آذربایجان غربی یادآور شد: مطرح شدن سیاست تعلیق مقابله با سلطه در کشور از سوی اقشاری، دشمنان را وسوسه کرد که ما خسته شده ایم و کار با فلسطین و لبنان و ... نداریم و از آرمانهای انقلاب عقب نشسته ایم.

وی با بیان اینکه گفتمان سازش با غرب را برای جذب توجه عوام مطرح کردند، ابراز کرد: 10 تا 15 سال مطالعه داشتند تا چنین فتنه ای را انجام دهند و با مولفه هایی که رخ داد فرصت پیش آمده را بهترین زمان دیده و اقدام به برپایی فتنه کردند.

کارشناس علوم دینی گفت: علت مداخله صریح مخالفان نظام چه در داخل و چه در خارج از کشور در جریان فتنه تصور 100 درصدی آنان از پیروزی فتنه بود، اما با وجود همه برنامه ریزیهای دقیق و امکاناتی که از سراسر جهان سرازیر شد شکست خوردند که ان تنصر الله ینصرکم.

وی به پیامدهای فتنه برای دشمن اشاره و اضافه کرد: این دردی است که برای یافتن درمان باید آن را دانست، چون جریانهای استحاله شده ای که از قبل انقلابی بودند ولی به سمت گرایش غربی کشیده شدند، دشمن این افراد را شناسایی و سازماندهی کرد.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه دشمنان در جریان فتنه زمینه تولید شورش سیاسی و اقتصادی را در ایران کشف کردند، گفت: عوام و خواص جامعه با چنین موضوعاتی درگیرند و دشمن این موضوع را کشف کرد که با نفوذ سیاسی و تحریم اقتصادی می تواند بر شدت فشارهای خود بر انقلاب بیافزاید.

وی ادامه داد: سومین مورد کارایی شبکه های اجتماعی است که شایعات را به سادگی و راحتی پخش کرده و حتی در دل مومنان شبهه ایجاد می کردند و فتنه سبب شد تا دشمنان از چنین ظرفیتی برای هجمه به باورهای دینی و انقلابی استفاده کند.

معاون امور روحانیان در سپاه شهدای آذربایجان غربی با بیان اینکه فتنه برای دشمن تجربه شد، خاطرنشان کرد: مخدوش شدن وجاهت دموکراتیک نظام اسلامی در انظار جهانی یکی دیگر از آثار منفی برجای مانده از فتنه 88 است.

وی توضیح داد: هیچ حکومتی به مانند نظام ما دموکراتیک نیست ولی شایعه تقلب و مخدوش کردن انتخابات سبب ضربه به چهره سیاسی نظام اسلامی شد که هزینه های زیادی برای ترمیم آن در انتخابات بعدی پرداخت کردیم.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به آشوبهای تهران و کشته شدن جمعی از افراد در این آشوبها، گفت: کشته های هر دو طرف علیه نظام بود که اگر از طرف مقابل کشته می شد برای سیاه نمایی علیه نظام استفاده کردند و حال اینکه خود می کشتند و به اسم نظام می زدند.

وی افزود: طمع ضد انقلاب ها و انگیزه آنان برای ایجاد اختلاف تقویت شد که اگر اختلافات داخلی را به بهانه های انتخاباتی بتوانند سازماندهی کنند امکان عبور از خود نظام را به دست می آورند.

تحلیلگر مسائل سیاسی کشور ادامه داد: پس از فتنه و تجمع تمام اعوان و انصار شیطان برای از بین بردن نظام به مانند جنگ خندق، حماسه 9 دی رخ نمی داد و مردم به صحنه نمی آمدند، شورشهای خیابانی ادامه و ایران تبدیل به لبنان می شد که استقلال و انسجامی نیست.

وی با بیان اینکه ادامه فتنه به ابطال انتخابات منجر می شد، یادآور شد: این مطلب را برخی از خواص ساده انگار هم تکرار می کردند ولی اگر چنین روندی باب می شد هر رقیبی می توانست انتخابات را زیر سوال برده و در خواست ابطال آرا را مطرح کند و تسخیر حکومت با کودتا مثل مصر از دیگر خطرات فتنه بود.

معاون امور روحانیان در سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: اگر مردم به صحنه نمی آمدند نظام مجبور به استفاده از ابزاری می شد که تلفات و کشته داده شود و در این صورت فضا امنیتی شده و فتنه با تحمیل شرایط خود بر نظام به خواست خود می رسید.

وی با بیان اینکه سران فتنه در داخل بازیگران عوامل اصلی فتنه یعنی غرب هستند، افزود: نعمت ولایت فتنه را مدیریت و خنثی ساختند و دشمن به وجود این نعمت بیش از پیش در فتنه پی برده و حملات خود را سنگینتر کرده است، باید با علم و آگاهی و بصیرت دهی مردم را نسبت به جایگاه ولایت آگاه کرد.

حجت الاسلام طاهری خاطرنشان کرد: باید همواره نقاط قوت و ضعف خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم چرا که فتنه علیه نظام تمام نشده و در پشت صحنه با برنامه ریزی دقیقتر و عظم راسختر سعی دارند در مقابل نظام بایستند.

وی در پایان گفت: نقش طلاب در این مورد از همه اقشار سنگینتر است، بصیرت بهره مندی از سرچشمه ولایت و آگاهی بخشی به خلق را باید همواره حفظ کنیم.

گفتنی است، در این مراسم با هدف تجدید میثاق با ولایت فقیه تمثال رهبری به وسیله اساتید و طلاب حوزه علمیه زینب کبری(س) ارومیه امضا شد./936/201/ب2

ارسال نظرات