۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۴۷۰۴۷۹
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان:

روحانیت متکفل دین و اخلاق در جامعه اسلامی است

حجت الاسلام حائری توجه به مقوله فرهنگ را فلسفه وجودی روحانیت دانست و گفت: روحانیت متکفل دین و اخلاق در جامعه است و باید به عنوان یک طلبه در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی شهر حضور پررنگ داشت، چون عالم شدن مقدمه ای برای حل مشکلات مردم است.
حجت الاسلام حائری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام‌ حائری، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان عصر امروز به همراه معاون سلامت و  امور بیمه های این مرکز با حضور در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) قوچان با طلاب و اساتید مدارس خواهران و برادران این شهرستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان با اشاره به عنوان شاگردی مکتب امام صادق(ع) برای طلاب، گفت: شاگردی مکتب امام صادق(ع) افتخار بزرگی است و باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا شایستگی این عنوان را در میدان عمل پیدا کنیم.

وی سربازی حضرت ولی عصر(عج) را افتخاری دیگر برای طلاب علوم دینی دانست و اظهار داشت: تمام تلاش و همتتان این باشد که از اقیانوس بی پایان علم اهل بیت(ع) بهره مند باشید و در ساحل بیکران این اقیانوس شناگر و غواص باشید و درها و مروارید های علم، حکمت و معرفت را از این اقیانوس بزرگ و بی پایان استخراج کنید.

حجت‌الاسلام‌ حائری شهر قوچان را شهر علم و فضیلت دانست و ادامه داد: شهر قوچان ستاره های درخشانی همچون آیت الله عطاردی و آقانجفی قوچانی داشته است که در میدان علم و عمل و اخلاق، نگینی درخشان بوده اند.

وی طلاب را به مطالعه کتب بزرگان توصیه کرد و افزود: همت و تلاش علمای بزرگ می تواند الگوی مناسبی برای ما باشد، زندگی نامه علمای بزرگ را مطالعه کنید، افق های دور را ببینید و دایره دید خود را وسیع کنید چرا که دنیا بیش از هر زمان به طلبه عالم عامل نیاز دارد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان توجه به مقوله فرهنگ را فلسفه وجودی روحانیت دانست و گفت: روحانیت متکفل دین و اخلاق در جامعه است و باید به عنوان یک طلبه در مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی شهر حضور پررنگ داشت، چون عالم شدن مقدمه ای است برای حل مشکلات مردم.

وی آیه شریفه «و انذر عشیرتک الاقربین» را معیار فعالیت‌های تبلیغی دانست و ابراز داشت: از نزدیکان و اقوام خود برای تبلیغ دین شروع کنید، با جوانان فامیل جلسات دوستانه خانوادگی برگزار کنید و با آنها از طریق فضای مجازی در ارتباط باشید.

حجت‌الاسلام‌ حائری در پایان ضمن تشریح فعالیت‌های 24 ساله مرکز خدمات حوزه علمیه خراسان گفت: مرکز مدیریت و مرکز خدمات به‌عنوان دو بال برای رشد و تعالی حوزه‌های علمیه تلاش می‌کنند، مرکز مدیریت حوزه عهده‌دار مدیریت علمی و آموزشی حوزه‌های علمیه است و مرکز خدمات در زمینه مسائل معیشتی و سخت‌افزاری به طلاب محترم خدمات ارائه می‌کند.

گفتنی است، پاسخگویی به سؤالات و پیگیری مشکلات طلاب از دیگر محورهای این دیدار بود./202/859/ب1

ارسال نظرات