۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۴۷۰۱۳۸
استاد حوزه علمیه مازندران:

حماسه نهم دي نمايش بصيرت انقلابي ملت ایران بود

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهم دي ماه نمايش بصيرت انقلابي مردم بود، گفت: بصيرت ملت ولایتمدار ایران در نهم دی ماه سال 88 غبار و نقاب ها را كنار زد و چهره واقعي مدعيان و فتنه گران را نشان داد.
حماسه 9 دی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید محمد بابایی، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در نشستی که با موضوع حماسه نهم دی در اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد از حماسه نهم دی به عنوان انقلاب بصیرت ایران یاد کرد.

وی با قلمداد کردن حماسه عظیم نهم دی به انقلاب بصیرت ملت ایران به تبیین ماهیت فتنه 88 پرداخت و اظهار داشت: دفتر تاریخ هر ملتی پر است از فراز و نشیب های تاریخی و روزهای به یاد ماندنی و تلخ و شیرینی که سرنوشت یک ملت را در طی سالیان دراز رقم زدند و زمینه را برای پیوند نسل ها و یکی شدن دل ها فراهم کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نهم دی سال 88 از جمله یکی از روزهای تاریخی و سرنوشت ساز ملت ایران بود، ادامه داد: چنین روزی همواره در دفتر تاریخ این مرز و بوم باقی می مانند و هیچ گاه از یاد و خاطره ایرانیان در گذر از تاریخ پاک نمی شوند.

حجت الاسلام بابایی با بیان این که جنس و ماهیت نهم دی را باید از جنس و ماهیت سایر روزهای تاریخی و سرنوشت ساز ملت ایران دانست، تصریح کرد: نهم دی روزی است که در آن پاسخ محکم و قاطعی به حرمت شکنان و سخره گیرندگان اعتقادات و باورهای دینی و مذهبی مردم داده شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در روز نهم دی بار دیگر توطئه و تفرقه افکنی های دشمنان داخلی و خارجی این مرز و بوم با شکست وناکامی مواجه شد، خاطرنشان کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی در چنین روزی بار دیگر از انقلاب و آرمان های اصیل آن حراست و پشتیبانی کردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی بهشهر با بیان این که نهم دي ماه نمايش بصيرت انقلابي مردم بود، تصریح کرد: بصيرت ملت ولایت مدار ایران در نهم دی سال 88 غبارو نقاب ها را كنار زد و چهره واقعي مدعيان و فتنه گران را نشان داد.

حجت الاسلام بابایی با بیان این که حماسه عظیم نهم دی چهره كساني كه به خاطر رسيدن به قدرت از هيچ تلاشي حتي ضربه زدن به ريشه هاي انقلاب و اركان ركين نظام اسلامي دريغ نكردند را به خوبی نمایان کرد، افزود: این روز تاریخ ساز چهره كساني كه سال ها با نقاب انقلاب گری در صفوف مردم نفوذ كرده بودند و ولايتمداري را تنها در شعار و ظاهر و نه در عمل و رفتار از خودشان بروز داده بودند برای همگان آشکار کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که به یقین بزرگ ترين پيام حماسه نهم دي ضرورت بصيرت مداري و پرهيز از غفلت بود، بیان داشت: در این روز تاریخی ملت بزرگ ایران با حضور در صحنه پاسخ دندان شکنی به همه فتنه گران داخلی و خارجی دادند.

حجت الاسلام بابایی با بیان این که حماسه نهم دی پیام آشکاری برای خواص بی بصیرت بود، تصریح کرد: انتخابات دهم به خوبي اين مسأله را نمايان کرد كه سطح بصيرت توده مردم و عوام از بسياری از خواص بالاتر است.

وی با اشاره به این که فريادهای كوبنده مردم در راهپيمايي نهم دي تأكيدی مجدد بود به هشدارهای مستمر رهبرمعظم انقلاب مبنی بر هوشياری و بصيرت خواص و نخبگان جامعه بود، بیان داشت: ملت بزرگ ایران در جریان سال 88 ثابت کردند از بسیاری از خواص و نخبگانی که تنها شعار انقلابی گری را دارند در دفاع از انقلاب پیشگام تر هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رهبر معظم انقلاب همواره نقش، جايگاه و تكاليف نخبگان و خواص را گوشزد كرده بودند، افزود: ایشان به خواص توصيه كردند كه هر حرف، اقدام و تحليلي كه به دشمن كمك كند در مسير خلاف ملت است.

حجت الاسلام بابایی با بیان این که مقام معظم رهبری در همه سخنرانی های خود همواره نسبت به مراقبت خواص در سخنان، موضع گیری و رفتارشان هشدار داده بودند، گفت: اما متأسفانه برخي از خواص در اين امتحان مردود شدند و حضور آگاهانه مردم اين زنگ خطر را به صدا درآورد.

وی با بیان این که امروز نباید مسأله فتنه را تمام شده فرض کنیم بلکه دشمنان همواره بر فتنه انگیزی در کشور تلاش دارند، افزود: امروز فتنه گران به دنبال طراحی فتنه های بزرگتری در کشور هستند که تنها راه خنثی کردن فتنه های دشمنان بزرگداشت و زنده نگه داشتن حماسه نهم دی و تقویت بصیرت و بیداری در میان مردم و مسؤولان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که امروز راه پیشرفت و توسعه کشور تبعیت محض از ولایت فقیه است، خاطرنشان کرد: مسؤولان باید به جای حاشیه پردازی تلاش کنند تا دغدغه های مقام معظم رهبری در مسائل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را تحقق بخشند.

حجت الاسلام بابایی با بیان این که یکی از برنامه های مهم دشمن در بحث نفوذ دو قطبی کردن جامعه و ایجاد شکاف بین مردم و نظام است، بیان داشت: دشمن از وحدت و همدلی ملت ایران بسیار هراسان هستند و می دانند رمز پیشرفت کشور در 38 سال اخیر نیز وحدت مردم حول محور ولایت بوده است و به همین دلیل تلاش می کنند این پیوند را متزلزل کنند.

وی با بیان این که نهم دی 88 امتحان سختی برای ملت ایران و خواص بود، چرا که جامعه آن روز غبارآلود بود، ادامه داد: مردم همیشه در صحنه این کشور با بصیرت خود روز نهم دی برای دفاع از ولایت فقیه به صحنه آمدند و ضمن تقبیح هتک حرمت مقدسات دینی حمایت خود را از رهبری نظام به نمایش گذاشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: راهپیمایی روز نهم دی‌ماه و حضور باشکوه مردم پس از سه دهه از گذشت انقلاب نشان داد که ملت با آرمان‌های امام خمینی(ره) و ارزش‌های اصیل انقلاب پیوندی جدی دارد و این اتمام حجتی با فتنه گران و دشمنان نظام بود.

حجت الاسلام بابایی خاطرنشان کرد: ملت ایران با شعور بالای سیاسی خود در حماسه نهم دی نشان دادند که تحت تأثیر تبلیغات ایزوله و یک جانبه دشمنان قرار نخواهند گرفت و همواره با تحلیل مسائل پشتیبان نظام و ولایت هستند.

وی حماسه نهم دی را یک شاخص در کنار دیگر افتخارآفرینی های ملت ایران در سه دهه اخیر دانست و خاطرنشان کرد: فتنه 88 گرچه صدماتی را برای جامعه به دنبال داشت، اما وفاداری عمیق ملت ایران را نسبت به نظام جمهوری اسلامی، ولایت و مقام معظم رهبری به همه جهانیان نشان داد./1317/202/ب2

ارسال نظرات