۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۴۶۹۴۷۲
نماینده مردم بیرجند در مجلس شورای اسلامی:

تأمین گاز در شهرک صنعتی خوسف نیازمند 20 میلیارد تومان است

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تأمین گاز شهرک صنعتی خوسف به 20 میلیارد تومان نیاز است، گفت: شرکت گاز برای تأمین زیرساخت این پروژه به سرمایه گذاران گفته بود که خودتان گاز مورد نیاز را تأمین کنید که این سخن شرکت گاز غیرمنطقی است.
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عصر امروز در حاشیه بازدید وزیر صنعت، معدن، تجارت از کارخانه‌های شمش چدن و شمش فولاد کویر خاوران خوسف در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کارخانه چدن خاکستری و شمش فولاد کویر با حضور سرمایه گذاران خارجی در حال ساخت است، با ساخت این پروژه ها برای 500 نفر اشتغال ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه باید زیرساخت های لازم برای این پروژه تأمین شود، گفت: شرکت های گاز و برق باید برای در تأمین زیرساخت ها کمک کنند تا در ادامه برای راه اندازی پروژه ها مشکلی به وجود نیاید.

 نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای تأمین گاز در شهرک صنعتی خوسف به 20 میلیارد تومان نیاز است، افزود: شرکت گاز برای تأمین زیرساخت این پروژه به  سرمایه گذاران گفته بود که خودتان گاز مورد نیاز را تأمین کنید که این سخن شرکت گاز غیرمنطقی است، تأمین این زیرساخت ها از سوی سرمایه گذاران دارای هزینه بالایی خواهد بود، بنابراین نباید گاز و برق را سرمایه گذاران تأمین کنند، زیرا در جایی از دنیا مرسوم نیست که زیرساخت های لازم از سوی سرمایه گذاران تأمین شود.

حجت الاسلام عبادی با اشاره به این که تأمین آب یکی از مشکلات بزرگ شهرک صنعتی خوسف است، تصریح کرد: با توجه به افزایش تعداد پروژه ها نیاز به آب نیز بیشتر است، بنابراین بهتر است فاضلاب خوسف انجام و فاضلاب بیرجند به شهرک های صنعتی بیرجند و خوسف منتقل شود.

وی با بیان اینکه باید از سرمایه گذاران استقبال و حمایت شود تا دیگر سرمایه گذاران نیز جذب منطقه شوند، ادامه داد: با توجه به کمبود آب و خشکسالی های منطقه باید صنایع کم آب در شهرک صنعتی  خوسف ایجاد شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی راه اندازی کارخانه های چدن خاکستری و شمش فولاد کویر خاوران را در کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به پایین آمدن قیمت چدن در بازار جهانی مرحله نخست کارخانه چدن با تأخیر راه اندازی می شود./880/204/ب2

ارسال نظرات