۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۴۶۹۴۶۹
امام جمعه شهرضا:

بصیرت و ولایتمداری مانع از تکرار حوادثی شبیه سال 88 می‌شود

امام جمعه شهرضا گفت: برای جلوگیری از تکرار حوادثی شبیه حوادث سال 88 باید بصیرت داشته باشیم و روحیه ولایتمداری را حفظ کنیم.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه شهرضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سیف‌الله یعقوبی امشب در مسجد و حسینیه صدیقه طاهره(س) شهرضا در جمع مردم این شهرستان، عنوان کرد: تقوا به معنی انجام واجبات و ترک محرمات است، زمینه تقوا با حضور افراد در مساجد و محافل مذهبی ایجاد و تقویت خواهد شد، جامعه و جوانان ما نیازمند معنویت هستند، والدین در محیط خانواده باید اهل تقوا و عمل به دستورات دینی باشند تا فرزندان آنها نیز در برای آسیبهای مختلف اجتماعی توان مقابله داشته باشند؛ البته عبادت خداوند تنها به اقامه نماز و ادی فریضه حج محدود نمی‌شود و افرادی که به دنبال سکب روزی حلال هستند نیز در زمره مجاهدان فی سبیل الله قرار دارند.

وی اظهار کرد: تقوا بهترین توشه افراد برای سفر آخرت است، افرادی در عالم پس از مرگ در سایه رحمت الهی و از عذاب به دور هستند که در عالم دنیا تقوا داشته در عمل به دستورات دینی بر دیگران پیشی بگیرند؛ پشیمانی واقعی در دنیا و آخرت مخصوص افرادی است که در عالم دنیا اهل ایمان و عمل صالح نبوده و زندگی خود را با گناه سپری کرده‌اند.

امام جمعه شهرضا گفت: یکی از اصول مهم در سبک زندگی اسلامی صبر بر مشکلات و دعوت دیگران به صبر است، در صدر اسلام هم افرادی که صبر کردند به پیروزی رسیدند، با وجود اینکه تعداد مسلمانان بسیار کم بود اما با اعتقاد راسخ و صبر در راه عقیده و یاری رسول‌الله مجاهده کردند.

حجت الاسلام یعقوبی بیان کرد: یکی از مهمترین ویژگی های جامعه اسلامی ترحم افراد به یکدیگر است، مشکلات مادی و اقتصادی زیادی در که جامعه وجود دارد ضرورت اتحاد مردم با یکدیگر و رسیدگی به امور و احوال افراد نیازمند را دوچندان کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث سال 88 و حماسه مردمی نهم دی ماه، اظهار کرد: 9 دی سالروز حماسه باشکوه مردم ایران در حمایت از ولایت و ارزشهای انقلاب بود و برای همیشه در تاریخ انقلاب ثبت خواهد شد، مردم شهرضا که همیشه ولایتمداری و ایمان خود را به اثبات رسانده‌اند در روز هشتم دی ماه سال 88 در صحنه دفاع از ولایت و انقلاب حاضر شدند، حوزه‌های علمیه این شهرستان هموراه به عنوان مراکز که طلاب و روحانیان انقلابی را پرورش داده‌اند در راه اسلام و ارزشهای نظام تلاش کرده‌اند.

امام جمعه شهرضا ادامه داد: در سال 88 دشمنان داخلی و خارجی نظام به قصد مقابله با ارزشهای دینی و انقلابی به دنبال براندازی نظام بودند اما مردم غیور و با ایمان و انقلابی ایران در صحنه حاضر شدند و از ولایت فقیه و دستاوردهای نظام دفاع کردند.

حجت الاسلام یعقوبی با اشاره به بخشهایی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره وقایع سال 88، عنوان کرد: مردم معمولی بصیرت سیاسی داشتند و همراه این مسأله را ثابت کرده‌اند اما برخی از نخبگان سیاسی با تکیه بر توهماتی که داشتند نشان دادند که این بصیرت را نداشتند، بصیرت مردم مانع تحقق اهداف دشمن شد، امروز هم صبر در برابر مشکلات و حفظ روحیه انقلابی و ولایتمداری سبب استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق فرموده رهبری انقلاب، در جامعه ما دو گروه از افراد حضور دارند، گروهی به دنبال ایجاد اتحاد بین مردم بوده و گروهی نیز به دنبال ایجاد تفرقه هستند، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی برای جهان اسلام خطرناک هستند، در شرایط فعلی وهابیت و سلفی ها با همه ابزار و امکاناتی که در اختیار دارند برای مخدوش کردن چهره اسلام و ایجاد تفرقه بین مسلمان وارد عمل شده‌اند اما مردم ایران که شیعه امیرمؤمنان(ع) بوده‌اند شعار هَیهات مِنَّ الذِّلة سرداده و از ظلم و ستم بیزار هستند.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر ضرورت حفظ روحیه استکبارستیزی در جامعه، عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با رهبران کشورهای اسلامی آنان را به ضرورت حفظ روحیه استکبارستیزی و مقابله با دسیسه‌های آمریکا سفارش فرموده‌اند، این سخنان که تنها از زبان یک رجل سیاسی و الهی صادر می‌شود سبب ایجاد و حفظ روحیه استقامت در محور مقاومت شده است./868/202/ب2

ارسال نظرات