۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۴۶۹۲۱۹
آیت الله مجتهد شبستری:

فاصله طبقاتی زیبنده جامعه اسلامی نیست

امام جمعه تبریز با اشاره به نتایج اختلاف طبقاتی در جامعه، گفت: اختلاف طبقاتی مخل وحدت و انسجام ملی است، نباید به گونه ای باشد که عده ای محتاج نان شب باشند و عده ای در ثروت غوطه ور شوند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به نتایج اختلاف طبقاتی در جامعه، اظهار داشت: اختلاف طبقاتی مخل وحدت و انسجام ملی است.

وی با بیان اینکه نباید جامعه به گونه ای باشد که عده کثیری به نان شب خود محتاج باشند اما ثروت در میان عده ای قلیلی پخش شود، گفت: اگرچه در هیچ کشوری به صورت کامل مساوات وجود ندارد، اما در کشورهای اسلامی باید فقر و بی‌بضاعتی مردم از بین برود، اختلاف طبقاتی به این صورت زیبنده کشور اسلامی نیست.

امام جمعه تبریز با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در مقابله با رکود اقتصادی و بیکاری، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب برای از بین بردن این رکود و مشکلات ناشی از آن اقتصاد مقاومتی را طرح کردند و مسؤولان باید امروز پیگیر این راهکار بومی رفع مشکلات کشور باشند.

وی با اشاره به پیروزی اخیر مردم سوریه و آزادسازی حلب به دنبال صبر و اتحاد مردم این کشور، گفت: آزادسازی حلب یک پیروزی معجزه آسا بود، با اتحاد نیروهای مقاومت در برابر ائتلاف پوشالی ۶۴ کشور که بی اساس و عبث بود این پیروزی حاصل شود، تروریستهایی که در آنجا مستقر با مدیریت کشورهای مختلف به ویژه ترکیه بودند، از میان رفتند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دست یابی مقاومت به غنايم انسانی و ذخایر مالی، افزود: با توجه به اطلاعات به دست آمده از اسراء و سیستمهای مخابراتی، همکاری داعش با النصره در ترور و اغتشاش در بین مردم مبرز و مشخص شد.

وی دستاورد اصلی این پیروزی را محوریت پیدا کردن مردم و چشیدن طعم حاکمیت دولتی در مقابله با تجاوز و نفوذ به کشور دانست و ابراز داشت: مرتجعین عرب از این پیروزی ناراحت هستند و کشورهای مدعی اسلام در منطقه به جوسازی علیه ایران مبادرت کرده اند و به مظلوم نمایی چهره داعش و تروریستها مشغول هستند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه با آزادی حلب سفیر روسیه به دست گارد امنیتی ترکیه کشته شد، افزود: به محض کشته شدن سفیر روسیه به دست آن فرد، خود قاتل نیز کشته می شود، به عقیده برخی این ترور به وسیله آمریکا بود که از آزادسازی حلب ناراحت است.

وی با اشاره به پایان تاریخ قلدری و استعمار آمریکا در سوریه، یمن، عراق و افغانستان و دیگر کشورها، بیان کرد: برخی خبرگزاریها از بازیگری طولانی آمریکا در سوریه خبر داده اند، امروز آمریکا مشاهده می کند که سوریه از لوث تروریستهای تربیت یافته خود برای اهداف شومش خالی می شود.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تبریک سالروز تولد حضرت عیسی مسیح، گفت: حضرت عیسی (ع) امت خود را به صلح و صفا دعوت می‌کرد، اما سخنی که به ایشان نسبت داده می شود که اگر به یک طرف صورتتان سیلی زدند آن طرف دیگر را نیز جلو بیاور نسبت اشتباه است.

وی با اشاره به هفتم دی ماه سالگرد تشکیل نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی (ره)، ابراز کرد: ابزار علم و دانش در منظر اسلام علم‌آموزی است، به همین جهت امام راحل در اوایل انقلاب فرمان تشکیل نهضت سوادآموزی را دادند تا اکثر مردم بی‌سواد بعد از انقلاب باسواد شدند.

امام جمعه تبریز با تبریک سالروز تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی کشور و نقش و اهمیت حمل و نقل هوایی از نظر سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، گفت: امروز به برکت این یگان فرودگاه‌ها مانند سایر پایانه‌ها از امنیت کامل و مطلوبی برخوردار هستند.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب در ضرورت وحدت اسلامی و مقابله با تفرقه که هدف اصلی دشمن است، اظهار داشت: در هفته وحدت تصمیم به برپایی یک کنفرانس وحدت اسلامی با حضور میهمانان خارجی گرفته شد، دیداری نیز با مقام معظم رهبری صورت گرفت که فرموند دشمن می خواهد بین اهل سنت و شیعیان تفرقه ایجاد کنند، شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی مانند هم هستند و دو لبه قیچی بوده که سعی بر جدایی مسلمانان دارند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه وحدت مسلمانان اسباب سربلندی است و برای دشمنان سرافکندگی را در پی دارد، تصریح کرد: دشمن از وحدت مسلمانان هراس دارد./201/854/ب1

ارسال نظرات