۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
کد خبر: ۴۶۹۱۳۴
حجت‌الاسلام جوشقانیان:

فتنه اسلام اموی با مجاهدت‌های مدافعان حرم ناکام مانده است

عضو هیأت مدیره مؤسسه سیره شهدا به تبیین اهداف شوم داعش و دشمنان اسلام از راه‌اندازی جنگ در مناطق مسلمان‌نشین ازجمله سوریه پرداخت و گفت: هدف از راه‌اندازی این جنگ‌ها نفوذ و حمله به ایران بوده اما مجاهدت و ایثارگری‌های مدافعان حرم سبب مغلوب ماندن اهداف تکفیری‌ها شده است.
حجت الاسلام جوشقانیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جوشقانیان عضو هیأت مدیره مؤسسه سیره شهدا شامگاه امروز در مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم حاج احمد جلالی نسب که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) قم برگزار شد به تبیین جایگاه والای شهدا از منظر نهج‌البلاغه و سیره اهل‌بیت(ع) پرداخت و گفت: مجاهدان در راه خدا مقرب‌ترین افراد به ذات اقدس الهی هستند.

عضو هیأت مدیره مؤسسه سیره شهدا با بیان بخشی از خطبه 27 نهج‌البلاغه«إِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ» اظهار داشت: جهاد به‌منزله دژی است که مؤمنان با تمسک به آن عزت خودشان را در برابر دشمنان اسلام حفظ می‌کنند.

حجت‌الاسلام جوشقانیان با اشاره به سیره معصومین(ع) در رابطه با برخورد با جهاد در راه خدا، بیان داشت: بر اساس نص روایات و توجه به منابع اصیل تاریخی درمی‌یابیم کسانی که هنگام وجوب جهاد از آن روی‌گردان شدند خداوند عزت آن‌ها را از بین برده و لباس خواری و ذلت به ایشان پوشانده است.

وی با بیان اینکه دفاع از حریم دین همیشه مورد تأکید ائمه عصمت و طهارت(ع) بوده است، افزود: هم‌اکنون دین مبین اسلام از مرز‌های ایران عبور کرده و به کشور‌های دیگر رسیده است، بر این اساس دفاع از دین اسلام در کشور‌های مسلمان دیگر نیز جزئی از وظایف مؤمنان است.

عضو هیأت مدیره مؤسسه سیره شهدا به تبیین اهداف شوم داعش و دشمنان اسلام از راه‌اندازی جنگ در مناطق مسلمان‌نشین ازجمله سوریه پرداخت و عنوان داشت: هدف از راه‌اندازی این جنگ‌ها نفوذ و حمله به ایران بوده است، اما مجاهدت و ایثارگری‌های مدافعان حرم سبب مغلوب ماندن اهداف تکفیری‌ها شده است.

حجت‌الاسلام جوشقانیان در پایان با اشاره به اینکه شهید جلالی در وصیت‌نامه خود به اطاعت‌پذیری از ولی‌فقیه تأکید کرده است، ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند«دشمن قابل اعتماد نیست» بر این اساس بر همه ولایتمداران واجب است که امر رهبری را اطاعت کرده و با توکل به خداوند در برابر دشمنان ایستادگی کنند تا مشمول عنایات ویژه از جانب او شده و زمینه برای جهان‌شمولی دین مبین اسلام فراهم شود./841/201/ب3

ارسال نظرات