۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۴۶۸۹۱۸
حجت الاسلام والمسلمین تقوی:

سابقه خدمت روحانیت در ایران به هزاران سال می‌رسد

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: هیچ جامعه‌ای به اندازه ایران از روحانیت خدمات ندیده است، سابقه خدمت روحانیت در ایران به هزاران سال می‌رسد، اسوه این روحانیت؛ امام راحل و رهبری هستند.
حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور بعد از ظهر امروز در سلسله نشست‌های ستارگان محراب نکوداشت حضرت آیت الله وحیدی گلپایگانی که در مسجد انصار الله برگزار شد با اشاره به اینکه چنین مجالسی که مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزار می‌کند مبانی قرآنی دارد، اظهار داشت: قرآن هم اعلام می‌دارد از چهره‌های نیکوکار و خدمتگزار خود تجلیل کنید.

وی ادامه داد: در جوامع بشری همیشه انسان‌هایی بودند که خدماتی را به جامعه ارائه دادند و تحولات اجتماعی مدیون همین افراد است، تمدن‌سازی در طول تاریخ با دست انسان‌های بزرگ به وجود آمده است، این افراد نیروهای متمرکز جامعه را در کنار هم قرار می‌دهند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور تأکید کرد: شخصیتی مثل امام راحل با توانمندی‌های ویژه توانست انقلاب ایجاد کند، استعداد بالاتر و برتر امام خمینی(ره) سبب شد که دل‌ها را جذب کند و از این مملکت آمریکایی زده در دوران طاغوت یک امت پرخروش را به صحنه بیاورد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی یادآور شد: اینکه از شحصیت‌ها و چهره‌های برتر تجلیل می‌شود، به خاطر این است که جامعه تحت تأثیر آن‌ها است، هنر رسانه‌های عمومی و منبرها این است که الگوهای جامعه را ارائه می‌دهد، اگر نتوانیم برای نسل جوانمان الگویی خوب ارائه کنیم جوان ما سراغ الگوهای بیگانه می‌رود، امروز ماهواره و فضای مجازی به جوانان ما الگو معرفی می‌کنند.

وی افزود: مردم تحت تأثیر مدیران و فرمانروایان جامعه هستند، آنهایی که بر عرصه مدیریت تکیه زدند قطعا توانایی دارند که بروی کار هستند، در واقع آنها الگوی مردم هستند و تأثیرگذاری آنها از پدر و مادر نیز بیشتر است، شخصیت‌ها بزرگ تأثیرگذار هستند و تحولات اجتماعی را رقم می زنند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور ابراز داشت: شخصیت‌ها با رفتارشان جامعه را تربیت می‌کنند، ما موظف هستیم شخصیت‌های نورانی و برتر به جامعه معرفی کنیم، کسی که می‌خواهد الگو باشد خودش باید تربیت شده باشد، پیغمبر ابتدا در غار حرا چهل سال خودش را ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران را نباید فراموش کرد، خاطرنشان کرد: زیرا شخصیت‌های بزرگ تحول آفرین هستند، یکی از دلایل تشکیل چنین مجالسی شکرگزاری است، کسی که شاکر خدمتگزاران خود نباشد نمی‌تواند شاکر خدا باشد، تجلیل از ارزش‌ها یکی از دستاوردهای دیگر این مجالس است.

وی گفت: در این مجالس از یک فرد نه تنها بلکه از یک عالم تشکر می‌کنیم و این بدان معناست که ما علم دوست هستیم و چنین جامعه‌ای در مسیر رشد است چون عالم خود را شکرگزار هستیم، حال در جامعه‌هایی که عالمان خود را تنها می‌گذارند تأسف بار است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور افزود: در این مجالس دستاورد دیگر تجلیل از روحانیت است، هیچ جامعه‌ای به اندازه ایران از روحانیت خدمات ندیده است، سابقه خدمت روحانیت در ایران به هزاران سال می‌رسد، اسوه روحانیت؛ امام راحل و رهبری هستند، شهید بهشتی می‌گوید ما تشنگان خدمت هستیم نه قدرت، روحانیت در هرجایی که جامعه به خطر افتاده است حضور داشته است، در زمان جنبش تنباکو، انقلاب مشروطیت و به ویژه انقلاب اسلامی بوده‌ است.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی تصریح کرد: جایی که انگلیس در این کشور فکر استعمار داشت با یک فتوا روحانی کارش به هم ریخت، انقلاب ما مدیون مدرسه فیضیه و حوزه‌های علمیه است، امروز ایران ابر قدرت است، اگر روحانیت چند روز از صحنه کنار بکشند وضع کشور به هم می‌ریزد.

وی بیان کرد: مساجد باید تقویت شود، در مقابل تهاجم غرب سنگر ما مسجد و تفکر ما ظهور منجی است، با کنسرت نمی‌توان به مقابله با تهاجم غرب رفت، جامعه ما ثابت کرده است که فرهنگ عاشورا تنها فرهنگی است که در مقابل تهاجم غربی است، به همین منظور باید گفت عاشورا برای ما ارزش است.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در پایان گفت: ما انقلاب خود را به عاشورا گره زدیم، به همین منظور مجالس روضه خانگی باید راه بیفتد و از این فرهنگ استفاده کنیم، ما نیاز به بیگانه نداریم و دل بسته به آنها نباید باشیم، با استعداد داخلی خودمان می‌توانیم کشور را بسازیم./816/201/ب2

ارسال نظرات