۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۶۷۶۳۹
آیت الله علوی گرگانی:

ربا مردم را بیچاره کرده/ راه حرام در نظام بانکی بسته شود

حضرت ‌آیت الله علوی گرگانی از وجود ربا در سیستم بانکی کشور ابراز تاسف و تاکید کرد که درد سیستم بانکی کشور را همه می دانند و بهتر است زودتر به سراغ درمان برویم و مشخص شود از چه راه هایی می توان مشکلات را از میان برد.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرگزاری خبرنگار رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی در دیدار رییس و تعدادی از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت ولادت رسول الله(ص) و امام جعفر صادق(ع) اظهارداشت: در قانون جدید باید شیوه بانکداری اصلاح و مساله ربا در بانک ها حل و نقاط ضعف هر چه زودتر برطرف شود.
وی با تصریح بر این که امیدواریم به جایی برسیم که کشورهای دیگر نیز از جمهوری اسلامی ایران تبعیت کنند، ادامه داد: زیرا امروز در دنیا دینی جامع تر از نظام جمهوری اسلامی ایران از نظر مبانی، مطالب، برهان و غنی و قوی بودن نداریم و ما برای اثبات این حقیقت حاضر به بحث با دانشمندان دنیا هستیم و اگر آنان به مباحثه بیایند شاید همگی به این واقعیت غیرقابل انکار معترف شوند و با این اوصاف انتظار از این نظام بیش از این هاست.
وی با بیان این که همان گونه که پیامبر اسلام(ص) فرمودند که درد گناه و دوای آن استغفار است، اظهارداشت: هم اکنون نیز درد سیستم بانکی کشور را همه می دانند و بهتر است زودتر به سراغ درمان برویم و مشخص شود از چه راه هایی می توان مشکلات را از میان برد.
حضرت آیت الله علوی گرگانی گفت: باید با دقت نظر درآمدی برای بانک ها در نظر گرفته شود تا نظام بانکداری ما بتواند روی پای خود بایستد و دچار مشکل ربا و گرفتاری های ناشی از آن نشود.
وی با اظهار ناراحتی از این که در حال حاضر ربا بسیاری از مردم را بیچاره کرده است، بیان کرد: مسئولیت مراجع ابلاغ و تذکر است که بیان می کنند اما مسئولیت اجرا و عمل به عهده مسئولان است که لازم است تا با تدبیر و تلاش خود سلسله قوانین و قواعدی را مدنظر قرار دهند که مردم در آسایش به سر برند و از این دغدغه و نگرانی های کنونی نجات پیدا کنند.
وی با بیان این که ممکن است کار حلالی اجرا شود اما مردم تحت فشار باشند، تاکید کرد: اقدام مهم این است که علاوه بر این که باید سعی کنیم راه حرام در بانک های اسلامی کشور بسته شود روشی اتخاذ شود که فشاری به مردم وارد نشود
حضرت آیت الله علوی گرگانی تاکید کرد:نیازمند طرح اسلامی و حلال هستیم که حقوق مردم نیز در آن رعایت شود وراهی پیش گرفته شود که منفعت مردم و بانک را توامان در نظر گیرد.
وی در پایان تصریح کرد: کسانی که در راه اصلاح نظام بانکی کشور قدم بر می دارند سعادتمندانی هستند که البته مسئولیت سنگینی دارند و من ضمن تشکر و آروزی موفقیت برای آنان امیدوارم که این طرح هر چه سریع تر در کشور پیاده شود که ما هم مقداری نفس بکشیم تا بتوانیم جامعه اسلامی خداپسندانه را پدید آوریم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام محمد حسین حسین زاده بحرینی مسئول کمیته پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد:‌ پس از ۳۳ سال که اهتمام جدی به اصلاح قانون نظام بانکی کشور نبود این اقدام در حال انجام است.
وی ادامه داد: من سه سال پیش در دیدار مقام معظم رهبری مطرح کردم که تولید ملی با این شیوه کار بانک ها محقق نمی شود و ایشان به من دستور دادند که شما در کمیسیون اقتصادی هستیید شروع کننده باشید و سپس رییس مجلس شورای اسلامی نیز ما را به این کار مامور کرد و بازنگری در این قانون محصول سه سال کار و تلاش است زیرا پس از گذشت ۳۷ سال از انقلاب این خروجی بانک ها پذیرفتنی نیست. /924/پ203/ج

ارسال نظرات