۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
کد خبر: ۴۶۷۴۸۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کتاب و کتاب‌خوانی در کشور مظلوم واقع شده است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه متأسفانه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در کشور ما مظلوم واقع شده است، گفت: باید همه برای خروج کتاب و کتاب‌خوانی از مظلومیت همت کنند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با معاون وزیر فرهنگ و ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه چهارشنبه در دیدار با سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که با هدف افتتاح نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی به این استان سفر کرده بود، با اشاره به نقش و تأثیر مطالعه بر زندگی انسان، اظهار کرد: انس و الفت با کتاب و مطالعه آن سبب ارتقای بعد معنوی و تعالی و سعادت انسان می‌شود.

وی با اشاره به تأکیدات آموزه‌های اسلامی بر توجه به کتاب و مطالعه آن، اضافه کرد: مطالعه و علم‌آموزی به ‌اندازه‌ای اهمیت دارد که خداوند در نخستین آیاتی که بر پیامبر اکرم (ص) نازل کرد، به خواندن امر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: با وجود این متأسفانه امروز در جامعه اسلامی ما کتاب و کتاب‌خوانی مظلوم واقع شده است؛ در حالی که بایستی این موضوع به‌عنوان یک فرهنگ مهم از سوی رسانه‌ها، مسؤولان دولتی و غیردولتی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و به طور کلی همه مردم و مسؤولان در جامعه نهادینه شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید همه برای خروج کتاب و کتاب‌خوانی از مظلومیت همت کنند، خاطرنشان کرد: در این زمینه نمی‌توان تنها منتظر اقدام یک نهاد ماند؛ چراکه که فرهنگ‌سازی برای مطالعه کتاب همت و تلاش زیادی می‌طلبد.

وی با اشاره به برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، از این اقدام استقبال کرد و گفت: امیدواریم از این پس هر سال شاهد برپایی نمایشگاه‌های کتاب در محل مصلای نماز جمعه باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: نماز جمعه با کتاب، فرهنگ، معرفت، بصیرت، آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی پیوندی ناگسستنی دارد؛ به‌گونه‌ای که عملکرد کتاب و نماز جمعه تا حد زیادی با هم یکسان هستند.

سیدعباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این دیدار با بیان اینکه کتاب انسان‌ساز بوده و سبب ارتقای معرفت و مهارتهای عمومی افراد می‌شود، خاطرنشان کرد: با وجود ازدیاد ابزارهای رسانه‌ای، باید گفت هنوز هیچ رسانه‌ای به‌اندازه کتاب طعم تفکر و اندیشه را ندارد.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه بزرگ کتاب خراسان شمالی از ٢٤ تا ٢٩ آذرماه صبح‌ها از ساعت ٩ تا ١٢ و عصرها از ساعت ١٦ تا ٢١ در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد دایر بوده و کتب و محصولات فرهنگی مختلف را با 30 درصد تخفیف به مردم ارائه می‌کند./202/9314/ب1

ارسال نظرات