۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۴۶۶۷۴۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تحلیل و تبیین منصفانه مسائل نظام از رسالت های ائمه جمعه است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نمازهای جمعه یک رسانه جمعی هستند، گفت: امامان جمعه رسالت مهمی داشته و نباید بگذارند مسائل اصلی و مهم نظام بدون تحلیل و تبیین درست و منصفانه باقی بماند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مدیران رسانه ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیران رسانه‌های استان، با بیان اینکه رسانه‌ها باید افشاگر چهره‌های نفاق باشند، افزود: از سوی دیگر رسانه‌ها نباید در برخورد با مسائل به‌صورت گزینشی عمل کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی، اضافه کرد: ورود با چهره‌های نفاق، یک تاکتیک بسیار خطرناک دشمن برای نفوذ است.

وی اظهار کرد: رسانه‌ها چشم‌های بیدار نظام هستند و وظیفه خطیری در آشکار کردن چهره‌های نفاق در جامعه دارند؛ چراکه امروزه شناخت چهره‌های نفاق کاری بس دشوار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: مسؤولان نظام باید هوشمند باشند و نسبت به مسائل پیش رو ظاهربین نباشند؛ زیرا افرادی در جامعه هستند که علی‌رغم ظاهرالصلاح بودن، قصد نفوذ و ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی را دارند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: همان‌گونه که پیامبر اکرم(ص) از بروز چهره‌های نفاق برای امت خود ابراز نگرانی کرده، ما هم باید با این‌گونه افراد آگاهانه و هوشمندانه برخورد کنیم تا نظام اسلامی ما مورد تهدید واقع نشود.

وی در ادامه تصریح کرد: تریبون نماز جمعه به‌ نوبه خود یک رسانه جمعی بوده و ائمه جمعه رسالت مهمی دارند و نباید بگذارند مسائل اصلی و مهم نظام بدون تحلیل باقی بماند.

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی تأکید کرد: همه دلسوزان نظام باید تحلیل و تبیین درست و منصفانه مسائل اصلی و مهم نظام اسلامی را رأس امور خود قرار دهند تا مورد غفلت واقع نشویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: اصل تبیین و تحلیل صحیح و افشاگری چهره‌های منافق جزء هویت ما بوده و قانون اساسی هم برای این آمده تا از آزادی بیان برخوردار باشیم و از حق دفاع و باطل را طرد کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی، بن‌مایه‌های فرهنگ شامل عقلانیت، اخلاق و حقوق است و بر این اساس باید در برخورد با مسائل از این سه اصل مهم استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در پایان با قدردانی از رسانه‌های جمعی استان، افزود: رسانه‌های جمعی خراسان شمالی بحمدالله در ریل و مسیر اصلی خود در حال حرکت بوده و دلسوزانه و بی‌طرفانه به مسائل می‌پردازد که این مسأله فرصت بسیار مغتنمی بوده و مسؤولان استان باید از آن استفاده کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات