۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: ۴۶۵۲۴۰
استاد حوزه علمیه:

دانشجویان پيشتاز و پيشگام حركت‌های انقلابى باشند

حجت الاسلام هدایتی گفت: امروز جوان دانشجو بايد، پيشتاز و پيشگام حركت انقلابى باشد و خود را شايسته و صالح براى اين مسؤوليت بزرگ قرار دهد
روز دانشجو

حجت الاسلام حمید هدایتی استاد حوزه علمیه محمودیه و ابراهیمیه کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: خداوند نسبت به عالمان دین و کسانی که تحصیل می کنند عنایت خاص دارد و در قرآن به نیکی از آنها یاد شده است، از این رو دانشجویان ما باید در زمینه کسب علم و دانش تلاش کنند.

وی ادامه داد: قرآن از علم و تزکیه در کنار یکدیگر سخن می گوید، از این رو کسانی که علم را فرا می گیرند باید تزکیه نفس را نیز فرا گیرند، بنابراین دانشجویان ما باید به این دو مسأله عمل کنند و تحصیلات عالیه و تزکیه نفس را داشته باشد و روح خود را از تاریکی غفلت و شهوات بیرون آورند.

استاد حوزه علمیه کرمان اظهار داشت: هنگامی که یک دانشجو روح پاک و منوری داشته باشد می تواند در مقابل دشمن و استکبار ایستادگی کند و دشمن متوجه می شود که نمی تواند بر دانشجویان مسلط شود و احاطه پیدا کند از این رو خود از میدان خارج می شود.

حجت الاسلام هدایتی تصریح کرد: دانشجویان ما باید علم، تزکیه نفس و تقوای الهی داشته باشند، همچنین باید در کنار این ویژگیها بینش و بصیرت داشته باشند و نیز دشمن شناس باشند.

وی تاکید کرد: دانشجویان باید دشمن و اهداف دشمنان و مواضع جمهوری اسلامی را خوب بشناسند و این امر مستلزم داشتن بصیرت و آگاهی و ایستادن در مقابل استکبار جهانی است.

کارشناس دینی بیان کرد: دانشجویان به همه مسائل مختلف جامعه آگاه هستند و نیاز است که با بصیرت و آگاهی و مطالعه لازم به این مسائل نگاه کنند، همچنین دانشجویی که اهل بصیرت باشد در دام دشمن نمی افتد.

وی خاطر نشان کرد: امروز جوان دانشجو بايد مثل هميشه، پيشتاز و پيشگام حركت انقلابى باشد و خود را شايسته و صالح براى اين مسؤوليت بزرگ قرار دهد.

حجت الاسلام هدایتی در پایان گفت: دانشگاه ها باید سیاسی باشند و دانشجو نیز باید سیاسی باشد همچنین باید قدرت تحلیل سیاسی داشته باشد تا جبهه بندیهای دنیا را بشناسند و بفهمد امروز دشمن کجاست و از کجا و با چه ابزاری حمله می کند، از این رو اگر شما تلاش سیاسی، کار سیاسی، مطالعه سیاسی و مباحثه سیاسی نداشته باشید، این توانایی را پیدا نمی کنید./302/866/ب1

ارسال نظرات