۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۶۴۸۷۶
قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور:

دعوت به نماز اول وقت در کنار اقامه آن حائز اهمیت است

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور گفت: دعوت به اقامه نماز، در کنار اقامه آن حائز اهمیت است و در حقیقت، نیمی از اجر و پاداش نماز در این است که مبلغ نماز هم باشیم.
مظفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، محمود مظفر، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور امروز، 13 آذر در دومین اجلاس نماز که در زاهدان برگزار شد، گفت: نماز یک واجب شرعی است، چون آثار آن در فرد و جامعه بسیار است و جامعه‌ای که نماز را ترک کرده باشد، به انواع فسادها و ناهنجاری‌ها مبتلا می‌شود.

وی بیان کرد: اقامه نماز مسأله‌ای نیست که تنها به یک فرد و یا یک مسؤول مربوط شود، بلکه همه آحاد جامعه را دربرمی‌گیرد؛ همه باید افزون بر اقامه نماز، دیگران را هم به این واجب شرعی دعوت کنند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: فقط این کافی نیست که خودمان نماز را اول وقت بخوانیم، بلکه باید دیگران را هم تشویق به اقامه نماز در اول وقت بکنیم تا به این طریق، فرهنگ نماز گسترش پیدا کند.

وی اظهار کرد: دعوت به اقامه نماز، در کنار اقامه آن حائز اهمیت است و در حقیقت، نیمی از اجر و پاداش نماز در این است که مبلغ نماز هم باشیم.  

مظفر بیان کرد: مردم، معلمان و مسؤولان همگی باید نماز را اولویت اول زندگی خود قرار بدهیم، زیرا نماز می‌تواند در رفتارهای فردی و اجتماعی تأثیر بسیار زیادی داشته باشد و نباید آن را یک عبادت ساده در نظر گرفت.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور افزود: نماز مانع بسیاری از گناهان و ناهنجاری‌های اجتماعی است و اگر ما به این نقش نماز توجه کنیم، بیش از پیش بر اهمیت ترویج این واجب شرعی در جامعه پی می‌بریم./202/831/ب1

ارسال نظرات