۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۴۶۴۸۰۱
نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

قرآن کریم مصداق جامع قول سدید است

نماینده ولی فقیه در قزوین قرآن کریم را سخن مستحکم و حکیمانه دانست و گفت: آیات قرآن هیچ زمانی کهنه نمی‌شود و هر چه از تاریخ می‌گذرد زیبایی، عظمت، جلوه و جمال و جاذبه این سخنان بیشتر می‌شود.
عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام  والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی این هفته قزوین که در مسجد النبی این شهر برگزار شد با اشاره به توصیه قرآن به تقوای الهی گفت: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید ای کسانی که ایمان آوردید تقوای الهی را داشته باشبد و سخن که می‌گویید سخن محکم و حکیمانه بیان کنید.
وی در ادامه با اشاره به اینکه مومنان باید سخنی را بشنوند که ارزش شنیدن داشته باشد افزود: خداوند در ادامه آیه می‌فرماید ای گروه مومنان از سخنان سست و بی‌پایه پرهیز کنید تنها سخنی را بگویید و بشنوید که ارزش گفتن و شنیدن را داشته باشد منظور از قول سدید سخن محکم است این سخن قولی است که اگر پس از گذشت هزاران سال اگر دوباره بازگو شود ارزش شنیدن را داشته باشد.

خطیب جمعه استان قزوین در ادامه قرآن کریم را سخن مستحکم و حکیمانه دانست و اظهار کرد: آیات قرآن هیچ زمانی کهنه نمی‌شود اگر شما هزاران بار هم به یک آیه مراجعه کنید تکراری بودن در آن نمی‌بینید سخنان انبیا(‌ع) و نبی مکرم اسلام و سخنان ائمه(ع) قول سدید است هر چه از تاریخ می‌گذرد زیبایی، عظمت، جلوه و جمال و جاذبه این سخنان بیشتر می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به قول سدید از گفتار امام حسن عسکری(ع) ابراز کرد: آن حضرت برای شیعیان خود وصیت و سفارش داشتند گروهی بودند که حضرت می‌خواستند آنها را برای اسلام تربیت کنند و به آنها احادیث نورانی را تعلیم دهند و در اخلاق و نوع نگاه آنها تاثیر بگذارند از این رو آن بزرگوار این جملات را فرمودند شما را سفارش می‌کنم به تقوای الهی و اینکه در دین خود ورع و پرهیزکاری داشته باشید.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: حضرت در ادامه می‌فرمایند منظور از ورع این است که حلال دین را رعایت کنید و از حرام دین هم پرهیز کنید احترام به دین را نگه دارید دستورات الهی در دین برای ما بیان شده این دستورات را نادیده نگیرید سفارش می‌کنم  شما را به اینکه هر چه می‌توانید برای خداوند بکوشید تنها به دنبال دنیا نباشید بلکه برای رضای خداوند متعال تلاش کنید تا رزق شما خدایی شود.

عملکردهای قول سدید در گفتار و کردار انسان متبلور می‌شود

وی در ادامه با بیان اینکه از محورهای مهم قول سدید صداقت در گفتار و رفتار است خاطرنشان کرد: امام حسن عسکری(ع) در ادامه خطاب به شیعیان خود فرمودند اگر در گفتار شما شیعیان صداقت نباشد در گفتار ما هم صداقت دیده نخواهد شد زبان انسان مانند ترازو است پشت صحنه این زبان که همان گفتار و کردار است باید با صداقت و راستی عجین و همراه باشد تا اینکه گفتار هم گفتاری صادقانه شود.
امام جمعه استان قزوین با بیان اینکه امانتداری هم توصیه دیگری از امام در خطاب به شیعیان بود تصریح کرد: ای گروه شیعیان باید امانتدار باشید فرقی نمی‌کند انسانی که امانت را به شما سپرده است فرد نیکوکار باشد یا بدکار همین که به شما اعتماد کرده است و امانتی را به شما سپرده است شایسته است که شما در نگهداری امانت کوشا باشید.
حجت الاسلام عابدینی در ادامه با اشاره به اینکه انسان متقی شایسته است در مقام بندگی خداوند سجده طولانی داشته باشد تاکید کرد: از فرمایشات دیگر امام بزرگوارخطاب به شیعیان این بود که در نمازهای خود سجده طولانی داشته باشید سجده طولانی فقط با محبت داشتن انسان نسبت به خداوند حاصل می‌شود اگر دل با محبت خدا آشنا بود در آن حالت سجده کننده میل پیدا می‌کند که بیشتر با خداوند گفتگو کند.

خطیب جمعه قزوین تصریح کرد: اگر انسان به قبر و قیامت بسیار توجه داشته باشد در آن زمان خود را نیازمند به سجده طولانی می‌بیند اما اگر برای کسی خداوند، قبر، قیامت و دین مطرح نباشد این فرد علاقه‌ای به عبادت و سجده نخواهد داشت محبت انسان را به عبادت ترغیب می‌کند.

وی در پایان گفت: هر چقدر دلبستگی و علاقه و  ما به خداوند بیشتر باشد با محبت بیشتری با خداوند متعال در نماز گفتگو می‌کنیم تمام این امور به معرفت و احساس نیاز انسان به خداوند برمی‌گردد اگر انسان خداوند را منبع سعادت و رستگاری بشر بداند نیازش به خداوند بیشتر خواهد شد./873/پ201/ج1


 

ارسال نظرات