۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۵
کد خبر: ۴۶۴۵۵۹
مدیر مسؤول روزنامه جوان:

جریان غرب گرای داخلی به دنبال از بین بردن هویت مستقل انقلابی در کشور است

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر اینکه جریان غرب گرا در ایران به دنبال از بین بردن هویت مستقل انقلابی در جمهوری اسلامی است، گفت: غرب گرایی، اشرافی گری و افراطی گری، از مهم ترین آفتهای پیش روی انقلاب اسلامی در ایران است.
عبدالله گنجی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، عبدالله گنجی، مدیر مسؤول روزنامه جوان، شامگاه چهارشنبه، 10 آذرماه، مصادف با شام شهادت امام رضا(ع)، در نشست بصیرتی مردم سامان که به میزبانی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) این شهر برگزار شد، با تشریح مبانی انقلابی گری و آفتهای پیش روی انقلاب اسلامی گفت: غرب گرایی، اشرافی گری و افراطی گری، از مهمترین آفتهای پیش روی انقلاب اسلامی در ایران است که متأسفانه شاهد رشد آنان در سطوح مدیریتی جامعه هستیم .

وی پیرامون رشد مقوله غرب گرایی در انقلاب اسلامی ایران اظهار کرد: قبح غرب گرایی در ایران در حال ریخته شدن است که این موضوع، نقض آشکار اهداف اولیه انقلاب اسلامی ایران به حساب می آید و باید برای آن چاره ای اندیشیده شود و این کار آسانی نیست چراکه این امر خیلی سریع و شفاف در حال فراگیر شدن است.

گنجی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمن به دنبال جمهوری اسلامی «اسمی» است، تصریح کرد: این بدان معنا است که روحانیت محور انقلاب باشد اما اهل سازش با دشمنان انقلاب نیز باشد که متأسفانه، در اوضاع کنونی کشور از سوی برخی دولتمردان، با این رویه روبرو و مواجه هستیم و این یک خطر جدی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر اینکه جریان غرب گرا در ایران به دنبال از بین بردن هویت مستقل انقلابی در جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: متأسفانه امروزه برخی از دولتمردان می گویند مرگ بر آمریکا اشتغال ایجاد نمی کند و از این قبیل الفاظ که گاها در تریبونها و مواضعشان هم بیان می کنند که اگر این مسیر بخواهد به همین روش ادامه پیدا کند، پایان هویت انقلابی جمهوری اسلامی در ایران را به همراه خواهد داشت و این نیازمند هوشیاری است.

گنجی با بیان اینکه اشرافی گری دومین مقوله انحطاط هویت انقلاب اسلامی است، گفت: وقتی صحبت از اشرافی گری می شود، اصلا مبنایش اختلاس در بیت المال نیست، چراکه وقتی کسی اختلاسی می کند در حقیقت جرمی مرتکب شده است و به دنبال آن مورد محاکمه دستگاه قضایی قرار می گیرد که یا حکم به اعدام آن شخص صادر می شود یا روانه زندان می شود، مانند آنچه که تاکنون اتفاق افتاده است.

وی به دنبال تبیین معنای حقیقی اشرافی گری به عنوان آفت انقلاب اسلامی، افزود: امروزه رانت اطلاعات در کشور یک موضوع در حال فعالیت است که بسیار حساب شده و از سوی طبقه اشراف، به صورت قانونی در حال کار و فعالیت است که به عنوان یک آسیب جدی، بر روی افکار عمومی مردم تأثیر منفی می گذارد و سعی می کنند با پول خود در سیاستهای کلی نظام اسلامی اثر مستقیم بگذارند، که این مطلب تهدید خطرناکی برای هویت انقلاب و انقلابی گری محسوب می شود.

گنجی در بخش دیگری از سخنان خود، با تشریح موضوع افراطی گری به عنوان سومین آفت انقلاب افزود: وقتی موضوع انقلابی گری از سوی رهبر حکیم و مدبر انقلاب مطرح می شود، گاها برخی نیروهای انقلابی با نیتهای پاک اما کاملا ناآگاهانه دچار برخی رفتارهای اشتباه و افراطی می شوند که برای نظام و رهبری، هزینه های هنگفتی ایجاد می کند، مانند حمله به سفارت عربستان، یا مواردی از این قبیل که منشا چنین رفتارهایی، نبودن تهذیب انقلابی کافی در بین برخی نیروهای انقلابی است.

مدیر مسؤول روزنامه جوان از جمع بستن افراطی گری با انقلابی گری به عنوان یک تهدید جدی برای نظام یاد کرد و گفت: مقوله انقلابی گری با موضوع افراطی گری، هیچ گونه توجیه و سنخیتی ندارد و نیروهای انقلابی بایستی همواره مراقب باشند در حوزه افراطی گری قرار نگیرند چراکه این موضوع سبب سو استفاده دشمنان می شود.

گفتنی است در ادامه این نشست بصیرتی، جلسه پرسش و پاسخ پیرامون مسائل داخلی کشور و منطقه، با حضور دکتر عبدالله گنجی، به بحث گذاشته شد./202/9457/ب1

ارسال نظرات