۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۴۶۴۳۷۶
مدیر کل اوقاف مازندران:

بصیرت انقلابی تنها راه ایستادگی در برابر نفوذ دشمنان است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امروز جامعه برای ایستادگی در برابر دشمنان و بدخواهان نظام نیازمند بصیرت انقلابی است، گفت: اگر بصیرت در جامعه نباشد نمی توان در برابر فتنه ها و بحران های احتمالی از انقلاب و آرمان های آن دفاع کرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش وقف و قرآن که در قائمشهر برگزار شد با اشاره به این که امروز شیعه در زیر پرچم قرآن و اهل بیت(ع) عزت و عظمت خاصی دارد، گفت: اگر امروز جامعه اسلامی از جایگاه ویژه خود در جهان برخوردار است به دلیل تکیه زدن به قرآن و اهل بیت(ع) است.

وی با بیان این که نهضت عظیم انقلاب اسلامی نیز با پشتوانه قرآن و مفاهیم الهی آغاز و با حضور مردم به پیروزی رسید، افزود: اگر لحظه ای قرآن و اهل بیت(ع) فاصله بگیریم به حتم از مسیر صحیح منحرف خواهیم شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تنها راه سعادت امت اسلامی بهره گیری همزمان از قرآن و اهل بیت پیامبر است، ادامه داد: اگر تنها به یکی از این اصول مهم پایبند باشیم و دیگری را رها کنیم باز هم به مقصد نهایی که سعادت حقیقی دست نخواهیم یافت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مفاهیم قرآنی سرشار از احکام متعالی برای سعادت بشر است، خاطرنشان کرد: متأسفانه بشر امروز به دلیل غرق شدن در مسائل مادی از این ارزش های ناب دینی فاصله گرفته و همین مسأله موجب گمراهی بشر شده است.

حجت الاسلام علیزاده یکی از مهم ترین عوامل بروز مشکلات اجتماعی و فرهنگی در جامعه را فاصله گرفتن از مبانی دینی و قرآنی دانست و تصریح کرد: اگر آحاد جامعه خود را موظف به تبعیت از مفاهیم قرآنی بدانند و آن را در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار گیرند به حتم هیچ گاه از مسیر صحیح زندگی منحرف نخواهند شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز شاهد هجمه های گسترده فرهنگ ضد دینی در جامعه اسلامی از سوی دشمنان هستیم، خاطرنشان کرد: برای مقابله با فرهنگ مسموم دشمنان باید اصول و ارزش های دینی را در جامعه ترویج و گسترش دهیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که بزرگترین سلاح قوی و محکم ما انقلاب اسلامی و قرآن کریم است، تصریح کرد: حفظ عزت و اقتدار کشورمان نیز امروز در گرو رشد مفاهیم قرآنی در جامعه به منظور مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان است.

وی در ادامه سخنان خود یکی از بهترین‌راه های جهانی کردن قرآن و اهل بیت(ع) را ترویج فرهنگ وقف دانست و تصریح کرد: باید گسترش وقف گفتمان اسلام ناب را علاوه بر داخل در خارج از مرزهای این کشور نیز ترویج کنیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز در حوزه موقوفاتی قرآنی نیازمند تلاش و تبلیغ بیشتر از سوی مبلغان دینی هستیم، خاطرنشان کرد: در این مسیر مهم نقش روحانیت به عنوان مروجان شریعت محمدی بسیار مهم و اثربخش است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود از وجود 141 موقوفه قرآنی در استان خبر داد و تصریح کرد: 84 موقوفه قبل از انقلاب، 54 موقوفه بعد از انقلاب اسلامی و 21 موقوفه قرآنی در استان از سال 92 به بعد زنده شده است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز دنیا تشنه معارف قرآنی است و باید در این حوزه تلاش بیشتری شود، ادامه داد: امروز دنیای بشریت در سایه معارف قرآنی از رنج و گرفتاری رهایی خواهد یافت و در غیر این صورت بشریت باید هر روز در انتظار مشکلات و بحران های بیشتری باشد.

وی با بیان این که اگر امام، شهداء، ولایت و حاکمیت دین قرآن در جامعه نبود به قبل از انقلابی بر می‌گشتیم که انجام فرایض دینی در قالب روضه و روضه‌خوانی ممنوع بود، اظهار داشت: به برکت انقلاب، همه ما سر سفره نظام و انقلاب نشسته‌ایم و امام بارها فرمودند دین و انقلاب بود که ما را آگاه کرد و از همین رو وظیفه ما نسبت به ارزش‌های دینی که کنار این سفره بزرگ می‌شویم بیشتر است.

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که امروز جامعه برای ایستادگی در برابر دشمنان و بدخواهان نظام نیازمند بصیرت انقلابی است، تصریح کرد: اگر بصیرت در جامعه نباشد نمی توان در برابر فتنه ها و بحران های احتمالی از انقلاب و آرمان های آن دفاع کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز برخی انحراف ها جامعه ما را تهدید می کند، افزود: برای جلوگیری از بروز چنین انحرافاتی تنها باید به اصول اولیه انقلاب پایبند باشیم و از خطراتی که این اصول مهم را تهدید می کند جلوگیری کنیم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که وقف جامع‌ترین و کارآمدترین مصادیق در شیعه جعفری است، افزود: 70 درصد موقوفات در مازندران در حوزه سیدالشهدا(ع) و عاشورا ثبت شد و امروز در سایه همین موقوفات شاهد زنده و پویا بودن عزاداری امام حسین(ع) هستیم.

وی با بیان این که باید تلاش کنیم تا عمل به وقف هر روز در جامعه گسترش یابد، ادامه داد: علیرغم تلاش های صورت گرفته در سال های اخیر اما هنوز وقف جایگاه اصلی خود را در جامعه اسلامی به دست نیاورده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وقف نمونه‌ای از احسان و نیکی و عملی است که اسلام آن را صدقه جاریه عنوان کرده است، تصریح کرد: این سنت حسنه دینی می‌تواند اثراتی مثبت در زندگی دنیوی و اخروی افراد داشته باشد و علاوه بر آن تأثیراتی مثبت در زندگی اجتماعی به دنبال بیاورد.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که وقف یک سنت ریشه دار دینی است که بسیاری از نیازهای جامعه با بهره گیری از این ظرفیت مهم تأمین می شود، خاطرنشان کرد: امروز باید نیات وقف بر مبنای نیازهای روز جامعه به ویژه مسائل فرهنگی و قرآنی انجام شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بسیاری از چالش های فرهنگی و اقتصادی جامعه را می توان در قالب ترویج فرهنگ وقف رفع کرد، بیان داشت: دین مبین اسلام به منظور توزیع عادلانه ثروت و برابری فرصت ها در جامعه نهاد و شجره وقف را به وجود آورده است که باید از این ظرفیت مهم دینی به خوبی بهره گیریم.

وی در ادامه سخنان خود از ظرفیت مهم وقف در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و با بیان این که وقف به عنوان یکی از راهکارهای مهم برون رفت جامعه از فقر و مشکلات افتصادی می تواند جامعه را در برابر بحران های اقتصادی واکسینه کند، تصریح کرد: وقف با توزیع عادلانه ثروت در جامعه از بسیاری مشکلات و بحران های اقتصادی جلوگیری می کند./202/1317/ب1

ارسال نظرات