۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۴۶۴۰۵۷
حجت الاسلام شعبانی:

پیامبر دین اسلام را بر مبنای محبت بنیان گذاشته است

استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند متعال رسولش را بر اساس محبت تربیت کرد و ایشان هم دین خود را بر اساس محبت بنیان گذاشت و بر همین اساس اسلام بر پایه محبت شکل گرفت.
شعبانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حبیب الله شعبانی استاد حوزه علمیه قم شب گذشته در مراسم رحلت پیامبر(ص) که در امام زاده عبدالله همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به جایگاه پیامبر(ص) گفت: خدای تعالی خود را رب عالم معرفی می کند و او رب کل شی است.

وی با اشاره به این که خداوند در تربیت همه ذرات عالم موثر است گفت: حضرت حق مربی همه هستی است تا ظرفیت ها به فعلیت برسد. در میان موجودات بالاترین قابلیت رشد را انسان را دارد که می تواند محل تجلی اسمای الهی باشد.

حجت الاسلام شعبانی با اشاره به رسالت پیامبران ابراز داشت: خداوند متعال برای تربیت انسان انبیا را مبعوث کرد که در راس آنان نبی مکرم اسلام(ص) قرار دارد.

وی افزود: خداوند متعال رسولش را بر اساس محبت تربیت کرد و ایشان هم دین خود را بر اساس محبت بنیان گذاشت و بر همین اساس اسلام بر پایه محبت شکل گرفت.

استاد جامعه المصطفی العالمیه با بیان این که پیامبر اسلام پیامبر رحمت است خاطرنشان کرد: اسلام دین محبت است و بیشترین محبت به مردم را رسول اکرم(ص) دارد.

وی در ادامه با اشاره به معجرات پیامبران الهی و مقایسه با پیامبر اسلام(ص) تصریح کرد: خداوند متعال برای موسی(ع) نیل را شکافت و برای پیامبر اکرم(ص) ماه را شکاف داد.

حجت الاسلام شعبانی گفت: حضرت موسی دعا کرد شرح صدر داشته باشد و خدای تعالی نگفته به پیامبر داد و خدا به موسی توصیه کرد در هدایت گری خود نرم خو باشد اما از شدت دلسوزی نبی اکرم(ص) خبر می دهد.

وی در پایان گفت: خدا به موسی عصا داد و به پیامبر(ص) ذوالفقار و انچه انبیا(ع) دعا می کردند تا داشته باشند خدا به پیامبر اسلام(ص) دعا نکرده داده است./202/979/ب1

ارسال نظرات