۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۴۶۳۸۲۱
آیت الله حسینی خراسانی:

مهم ترین کمبود زندگی امروز بشر، بی بهرگی از اخلاق حسنه پیامبر است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: در مقام ارزیابی وضعیت جامعه کنونی و بررسی کمبودها و کاستی ها، ممکن است نظرات متفاوت باشد اما ما معتقدیم که امروز مهم ترین کمبود زندگی بشر، کم بهرگی یا بی بهرگی از اخلاق حسنه پیامبر اکرم(ص) است.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد حسینی خراسانی شامگاه شنبه در دومین شب از مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) که در محل مسجد علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد، با بیان این که «زندگی بشر امروز بیش از هر زمان دیگری تشنه اخلاق نبوی است»، گفت: در مقام ارزیابی وضعیت جامعه کنونی و بررسی کمبودها و کاستی ها، ممکن است نظرات متفاوت باشد اما ما معتقدیم که امروز مهم ترین کمبود زندگی بشر، کم بهرگی یا بی بهرگی از اخلاق حسنه پیامبر اکرم(ص) است.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که حل مشکلات جامعه بشری در گرو تبیین، ترویج و تبلیغ اخلاق پیامبر(ص) است، افزود: «محبت» خلأ  زندگی امروز بشر است و علاج این جنگ ها، آتش افروزی ها، فتنه گری ها و عدم آرامش روحی بشر در این است که امروز اخلاق پیامبر خدا(ص) را تبیین، ترویج و تبلیغ کنیم که هزینه ای هم ندارد و فقط نیازمند همت و اراده است. هیچ ارتباطی هم با تورم و بیکاری و عدم رونق بازار ندارد.

وی در ادامه به بازخوانی مصادیق محبت پیامبر(ص) نسبت به مردم پرداخت و خاطرنشان کرد: از وجود نازنین پیامبر اکرم(ص) نقل شده که فرمودند «تا زنده هستم هرگز پیشی گرفتن در سلام کردن به کودکان را ترک نخواهم کرد.» یکی از برکات ترویج فرهنگ سلام و همگانی کردنِ آن، سلامتی، آرامش، امنیت و احترام است.

آیت الله حسینی خراسانی اظهار کرد: «سلام کردن» برای این است که انسان دوست پیدا کند؛ نه این که صرفا در مواجهه با دوستان از آن استفاده شود. چرا از امری که هیچ هزینه ای ندارد، مضایقه می کنیم؟ پیامبر اکرم(ص) با آن جایگاه والا و آسمانی شان به کودکان سلام می کردند چرا که فارغ از ثوابی که این عمل دارد، باعث تربیت و اصلاح جامعه می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: آرای فقها درباره «سلام کردن» باید از حوزه به متن جامعه منتقل شود. برای مثال، پیش دستی در سلام به دیگران، تنها مستحبی است که ثواب چند برابری نسبت به پاسخ سلام، یعنی یک امر واجب دارد. یکی دیگر از احکام مربوط به سلام این است که پاسخ دادن به سلام در حین نماز نیز واجب است و باید تقریبا فوری انجام شود. پیامبر(ص) اینگونه انسان تربیت کردند. پیامبر با دل جوانان چه کردند؟ ما امروز در حوزه و دانشگاه و بازار و خانواده مان به همان سبک رفتاری نیاز داریم./202/820/ب1

ارسال نظرات