۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۴۶۳۷۷۰
استاد حوزه و دانشگاه:

سازش با استکبار جز ذلت و خواری چیزی ندارد

حجت الاسلام علیجانی با بیان اینکه برخی در کشور متمایل به غرب و استکبار جهانی هستند، گفت: کسانی که عزت و سربلندی را در تبعیت و سازش با بیگانگان دنبال می کنند باید بدانند که جز ذلت و خواری چیزی به دست نخواهند آورد.
استکبارستيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام رسول علیجانی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در آیین عزاداری ۲۸ سفر در حسینیه امامت تبریز با بیان اینکه اسلام ناب محمدی متجلی در رفتارها و سخنان رسول گرامی اسلام است، اظهار داشت: اگر بخواهیم اسلام ناب محمدی را بشناسیم باید به آداب نبی مکرم اسلام توجه کنیم.

وی با بیان اینکه اسلام آمریکایی در تضاد با سیره پیامبر اکرم است، گفت: اسلام آمریکایی اسلامی بی خاصیت است و اگر انسان به سیره رسول گرامی اسلام توجه کند به وضوح خواهد فهمید که اسلام ناب محمدی اسلام فعال و پویا است و در برابر ظلم و ظالمان هیچ گاه سکوت نخواهد کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه عزت و کرامت را ارزانی رسول خدا و مؤمنان دانست و گفت: کسانی که عزت و سربلندی را در تبعیت و ساز با بیگانگان دنبال می کنند باید بدانند که جز ذلت و خواری چیزی به دست نخواهند آورد، برخی در کشور متمایل به غرب و استکبار جهانی هستند ولی بدانند که جز ذلت و خواری چیزی برای آنها نخواهند ماند.

وی اسلام را دین عزت و سربلندی عنوان و تصریح کرد: دین اسلام به هیچ وجه اجازه نمی دهد تا انسان ارزش و شخصیت خود را برای عناوین، القاب و مطاع دنیوی زیر پا بگذارد،‌ اسلام انسان را کرامت بخشیده است و از این رو با هر آن چیزی که سبب ذلت و خواری انسان شود مخالف است.

حجت الاسلام علیجانی خاطرنشان کرد: کسانی که عزت و سربلندی خود را در ارتباط و سازش با بیگانگان می بینند، بدانند که جزء ذلت و خواری چیزی به دست نمی آورند و مانندبسیاری از کسانی که با طناب مستکبران به چاه افتادند، گرفتار و ذلیل خواهند شد و از صفحه روزگار به کنار خواهند رفت.

وی با اشاره به حضور و جنایات گروه های تروریستی در منطقه، ابراز داشت: اسلام دین محبت و رحمانیت است، دین اسلام بر پایه های محبت و انسان دوستی بنا شده است و با هر گونه رفتار تروریستی مخالف است، گروه های تکفیری و تروریستی منطقه مانند داعش بوی از اسلام نبرده اند، چرا که بویی از انسانیت و انسان دوستی نبرده اند.

این استاد حوزه و دانشگاه گروه های تروریستی را جدای از دین، مذهب و انسانیت خواند و ابراز داشت: دین و مذهب اجازه نمی دهد با یک انسان چنین رفتارهای وحشی گرانه ای کرد، دین اسلام به انسان ارزش و کرامت قايل است و اجازه نمی دهد با یک مسلمان و انسان چنین برخوردهای وحشی گرانه ای کرد.

وی با اشاره به شناخت سره از ناسره و اسلام حقیقی از آمریکایی، گفت: هر اسلامی که شاخصه های نبوی را نداشته باشد اسلام ناب نیست بلکه اسلام امریکایی و غربی است، اسلام حقیقی اسلامی است که با رفتار و منش پیامبر اکرم متناسب باشد و از آموزه های آن حضرت دور نباشد./۸۵۴/202/ب3

ارسال نظرات